• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99110806068
  • خبرنگار : 50040

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان گیلان:

۸۵ هزار گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند

۸۵ هزار گیلانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی هستند

ایسنا/گیلان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، با بیان اینکه ۸۵ هزار گیلانی ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش این بیمه هستند، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰۰ نفر بازنشسته، از کار افتاده و فوت شده اند و خانواده های آنان از بیمه استفاده می کنند.

هانی قلی پور در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر تامین بیمه اجتماعی، اظهار کرد: به دنبال تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بیمه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر آغاز شد.

وی شش میلیون نفر در کشور را مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان دانست و متذکر شد: حداکثر سن برای بیمه شدن ۵۰ سال می باشد و ۶۵ سالگی سن بازنشستگی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، با اشاره به وجود ۵۰ شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در گیلان، افزود: با کمک دولت کشاورزان، روستاییان و عشایر در صورت بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت حقوق دریافت خواهند کرد.

قلی پور، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ کارگزاری این صندوق در کلیه شهرهای گیلان فعالیت می کنند، گفت: روستاییان به صورت سالانه مبلغ ۳۳۰ هزار تومان یا ۸۴۰ هزار تومان را پرداخت خواهند کرد و سهم دولت دو برابر این مبلغ است. در واقع روستاییان می توانند براساس وسع مالی خود یکی از این دو پرداختی را انتخاب و به همان میزان حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی یا فوت دریافت کنند.

وی با اشاره به رایگان بودن بیمه سلامت برای روستاییان مشمول بیمه اجتماعی، اضافه کرد: در صورت رخ دادن حوادث طبیعی و غیر مترقبه، بیمه شدگان تا دو سال معاف از پرداخت حق بیمه هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گیلان، از معرفی مددجویات تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد و عنوان کرد: با همکاری معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

قلی پور، با بیان اینکه ۸۵ هزار گیلانی ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش این بیمه هستند، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰۰ نفر بازنشسته، از کار افتاده و فوت شده اند و خانواده های آنان از بیمه استفاده می کنند لذا فرمانداران و بخشداران با کارگزاری ها همراه شوند و مردم را در جریان این بیمه قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha