• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99110906442
  • منبع : نمایندگی سمنان

کشف ۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف واحدهای صنفی سمنان در یک ماه گذشته

کشف ۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف واحدهای صنفی سمنان در یک ماه گذشته

ایسنا/سمنان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام ۱۰۱ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان طی دی ماه امسال خبر داد.

مهدی یحیایی 9 بهمن ماه اظهار کرد: در جریان این بازرسی ها، بیش از ۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف از واحدهای صنفی سمنان کشف شده که همگی به شعبات تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی ادامه داد: این گشت‌های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است و هدف از برگزاری این‌گونه گشت‌ها پیشگیری بهنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان کرده است که این گشت های مشترک با همکاری دستگاه های از قبیل ، تعزیرات حکومتی ، دانشگاه علوم پزشکی ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه انجام شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: آرد و نان، مواد آرایشی و بهداشتی، پوشاک ، نهاده‌های دامی‌، خواربار و لبنیات و مواد غذایی‌، دخانیات از عمده گروه های کالایی مورد بازرسی در این گشت های مشترک است.

وی در ادامه افزود از مجموع ۱۰۱ مورد گشت مشترک بازرسی، تعداد ۹۳ مورد تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، عرضه خارج از شبکه وغیره کشف شده است.

یحیایی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: این پرونده‌ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha