• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99110906564
  • خبرنگار : 30054

راهنمای دریافت کد صحت برای استعلام مدرک تحصیلی

راهنمای دریافت کد صحت برای استعلام مدرک تحصیلی

اگر در حالِ اقدام برای ادامه تحصیل و کار در خارج از کشور هستید، حتما می‌دانید که باید ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود مانند دانشنامه، ریز نمرات و … را برای پذیرش و دریافت ویزا به سفارت و سازمان‌های مربوطه ارائه نمایید؛ اما چیزی که بیشترِ افراد از آن ناآگاه هستند این است که برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی باید تایید مدارک را از نهاد رسمی صادرکننده‌ی آن دریافت نمایند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رسمی آنلاین، اگر مدرک خود را از دانشگاه های زیرنظر وزارت علوم اخذ نموده اید لازم است پیش از مراجعه به دارالترجمه، ابتدا تایید مدارک وزارت علوم را دریافت نمایید. فرآیند اخذ این تاییدیه تفاوت هایی با مدارک دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت دارد.

دارالترجمه رسمی آنلاین، در این متن با بررسی فرآیند جدید تایید مدارک وزارت علوم و دریافت کد صحت و سوالات متداول دانشجویان، راهنمای گام‌به‌گام این فرآیند را آماده نموده است. همچنین پشتیبان‌های ما ۷ روز هفته آماده هستند تا پاسخگوی پرسش‌های شما باشند.

اگر مدارک خود را به تایید وزارت علوم رسانده اید و قصد ترجمه رسمی دارید، می توانید به دارالترجمه رسمی آنلاین بسپارید. برای اینکار از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات ویژه ما بهره مند شوید.

دریافت راهنمایی گام به گام

هزینه تایید مدارک تحصیلی وزارت علوم چقدر است؟

هزینه تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی وزارت علوم با توجه به نوع مدرک متفاوت است و با کلیک بر روی نوع مدرک درخواستی شما -در قسمت اطلاعات تکمیلی- مبلغ پرداختی به طور اتوماتیک اعلام می‌شود.

طبق اطلاعیه جدید سازمان امور دانشجویی درباره تعرفه تایید مدارک هزینه بعضی مدارک تحصیلی از این قرار است: هزینه تایید دانشنامه: ۲۳۰۰۰۰ ریال هزینه هزینه تایید ریزنمرات تحصیلی: ۱۷۰۰۰۰ ریال هزینه تایید گواهی رتبه ممتازی یا رتبه فارغ‌التحصیلی: ۶۰۰۰۰ ریال

برای ترجمه رسمی مدارک دانشگاه چه کارهایی را باید انجام داد؟

برای ارائه مدارک تحصیلی به دانشگاه، محل کار و سفارت در طول فرآیند پذیرش و دریافت ویزا باید آن‌ها را ترجمه رسمی نمایید. اما پیش از اقدام به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی شما باید گام‌های دیگری را طی نموده ‌باشید.

دریافت مدارک تحصیلی مورد نظر

برای این‌که بتوانید مدارک تحصیلی مورد نظر خود را برای ترجمه رسمی به دارالترجمه بسپارید، نخست باید آن را دریافت نموده‌ باشید. ترجمه رسمی دانشنامه و ریزنمرات از اصلی‌ترین مدارک تحصیلی مورد نیاز هستند.

فرآیند دریافت این مدارک، زمان و هزینه‌ی آن با توجه به این‌که دانشگاه فارغ‌التحصیلی شما زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد یا دانشگاه آزاد یا زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاوت خواهد داشت. توجه : در فرآیند تایید مدارک تحصیلی برای ترجمه رسمی که در ادامه به آن می‌رسیم، شما ملزم به ارائه اسکن اصل مدارک هستید.

بنابراین باید نخست نسبت به دریافت مدارک تحصیلی مورد نظرتان اقدام نموده‌ باشید و اگر این کار را تا به حال انجام نداده‌اید بهتر است همین حالا دست‌به کار شوید، چون فرآیند تسویه حساب بدهی‌های دانشجویی با صندوق رفاه و همچنین لغو تعهد رایگان برای دانشجویان روزانه مستلزم صرف زمان و هزینه است.

ثبت سفارش ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی

تایید مدارک تحصیلی مورد نظر

تایید مدارک تحصیلی خدمتی است که برای ترجمه رسمی مدارک ارائه می‌شود. پیش از اقدام به ترجمه رسمی شما باید تاییدیه مدارک تحصیلی را دریافت نمایید که آن هم با توجه به دانشگاه فارغ‌التحصیلی متفاوت است.

دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی-کاربردی و غیرانتفاعی که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوی هستند، برای تایید مدارک وزارت علوم باید از سامانه وزارت علوم به نام سامانه سجاد اقدام نمایند.

فرآیند تایید مدارک تحصیلی دانشگاه‌های زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسیر دیگری صورت می‌پذیرد و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور می‌توانند تایید مدارک تحصیلی خود را از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد پیگیری نمایند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha