• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99110906574
  • خبرنگار : 30054

نقش نرم افزار CRM در سازماندهی ارتباط با مشتریان

نقش نرم افزار CRM در سازماندهی ارتباط با مشتریان

با پیشرفت تکنولوژی، برنامه‌های نرم افزاری سازمانی دچار تغییرات چشم‌گیری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سرونو، این سیستم‌های سازمانی جدید از مجموعه های مستقلی برخوردار است که بخش‌های خاص را به انجام مجموعه‌ای از وظایف قادر می‌سازد.

به این ترتیب می‌توان نقش بزرگتری در شرکت‌های مدرن برای آنها در نظر گرفت. CRM نام یکی از نرم‌افزارهای مشهور در این زمینه است که در این متن به بیان نکاتی در مورد این نرم افزار و مزایای آن می‌پردازیم.

نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه، نرم‌افزارهای سازمانی باید به طور یکپارچه با تمام نرم‌افزارهای دیگر یک شرکت کار کنند؛ به همین دلیل سازمان‌ها برای بهبود محیط IT خود باید اقدامات استراتژیک انجام دهند تا برنامه‌های اساسی که مد نظر دارند در استراتژی جدید و مدرن روز پیاده‌سازی شود. یکی از بهترین نرم‌افزارهای استراتژیک CRM است.

این نرم افزار ابزاری ویژه است که برای پیاده‌سازی استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند باعث افزایش فروش، جذب مشتری و بهبود در تعامل میان مشتری و سازمان باشد.

در واقع CRM مخفف عبارت (Customer Relationship Management) به معنای بهبود روابط با مشتری است. این نرم افزار تلفیقی از نرم افزار بازاریابی، فروش، مالی و حتی خدمات پس از فروش است که امکان مدیریت فرآیندهای سازمانی را فراهم می نماید.

چرا باید CRM cloud یا ابری برای مقاصد شغلی استفاده کنم؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما را برای انجام این کار ترغیب کند، در این بخش به بیان این دلایل خواهیم پرداخت.

نصب و راه‌اندازی آسان

برای این که بتوان نرم افزارهای سازمانی را به طور گسترده مورد استفاده قرار داد، یک راهکار وجود دارد: نصب، راه‌اندازی، تنظیم و استفاده آسان از نرم افزار؛ با برنامه CRM Cloud یا سی آر ام ابری شما می‌توانید با سرعت و به سادگی کار را شروع کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشتراک نرم افزار را خریداری نمایید و امکان استفاده از انبوهی از قابلیت‌ها را در اختیار داشته باشید. این نرم افزار نیاز به هزینه‌های اولیه مثل راه‌اندازی سخت افزاری، هزینه‌های تعمیر و نگهداری سخت افزار (سرور) و نرم افزار، مراحل نصب پیچیده و انتقال داده‌ها یا حتی به‌روز رسانی های مرسوم را نخواهد داشت.

مدیریت تمام امور به دست ارائه دهنده خدمات نرم افزار CRM ابری خواهد بود و به این ترتیب تیم‌های IT می‌توانند تمرکز خود را روی امور مهمتری در مجموعه معطوف کنند.

یک‌پارچه سازی اطلاعات موجود

اطمینان از دستیابی به فهرست مشتریان بالقوه در صدر فهرست هر کسب و کار شرکتی یا فروشگاهی قرار دارد. نرم افزار CRM می‌تواند تیمی را با اطلاعاتی از جمله اطلاعات شخصی و سابقه سفارشات گذشته آن ها در اختیار مشتری قرار دهد.

از آنجایی که این برنامه سازگاری خوبی با سایر برنامه‌های سازمانی دارد، می‌توان داده های موجود در منابع مختلف را از طریق یک شبکه واحد در یکجا مشاهده کرد.

در دسترس بودن

زمانی که فقط در محل دفتر کار به اطلاعات دسترسی داشتید، گذشته است، اکنون با CRM ابری شما می توانید به صورت شبانه روزی به اطلاعات دسترسی داشته و به خواسته مشتریان رسیدگی کنید. درخانه، جاده و هر مکان دیگری تیم فروش امکان دسترسی به داده‌ها و پاسخگویی به مشتریان، ارسال ایمیل برای کارفرمایان و آنالیز اطلاعات را خواهند داشت.

قابلیت فروش نامحدود

دستگاه هایی که به برنامه CRM مبتنی بر خدمات ابری مجهز هستند، کارهای پیچیده اداری را ساده‌تر کرده و امکان فروش و سفارشی سازی نامحدود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با استفاده از این برنامه تیم‌های مختلف می‌توانند کمپین‌های متعددی را اجرا کرده، تبلیغات را پیشرفته‌تر کرده، سفارشات را شخصی‌سازی کرده، عملکرد فروش را به وسیله اطلاعاتی که در دست دارند ارزیابی کرده و با منابع مختلف تیم فروش ارتباط داشته باشند.

بهره‌وری بیشتر

برنامه نرم افزاری CRM به تیم فروش امکان می‌دهد تا فرآیند فروش را با بهره‌وری بیشتر همراه سازد. این مسئله به دلیل دسترسی مداوم تیم فروش به اطلاعاتی است که برای دستیابی به فروش بیشتر به آن احتیاج دارند.

این برنامه با توجه به در دسترس بودن، قابلیت اشتراک‌گذاری و  همچنین ارزیابی مداوم می‌تواند بهترین وسیله برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر در امر فروش باشد.

حفظ مشتری و افزایش وفاداری آن به مجموعه

باید بگوییم نصب و اجرای برنامه CRM یک برگ برنده برای تیم های فروش در زمینه رسیدن به مشتری گرایی و انجام سریعتر معاملات فروش است. این برنامه به سازمان امکان می‌دهد تا سابقه فروش و اطلاعات مشتریان را بایگانی و به این ترتیب ارتباطات را شخصی‌سازی کرده و روابط طولانی مدت میان سازمان و مشتری را حفظ و تقویت کند.

برنامه نرم افزاری CRM ابری قابلیت‌های مورد نیاز برای رقابت را در اختیار سازمان قرار می‌دهد و مدیران فروش را قادر می‌سازد تا به شکل همزمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سخن آخر: نرم افزار ابری ابزاری بدون دغدغه

تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را میتوان در یک مفهوم حیاتی برای سازمان خلاصه کرد. در نظر بگیرید که بهترین ابزار با بیشترین امکانات در اختیار شما قرار دارد تا برای پیشبرد اهدافتان در سازمان از آن استفاده کنید. سوال این است چه چیزی ممکن است باعث شود تا امکان استفاده از تمام پتانسیل های سازمان و ابزار وجود نداشته باشد؟

دغدغه ی نگه داری، در دسترس بودن و امنیت چیزی است که می تواند تاثیر مستقیم بر میزان کارآمدی یک نرم افزار در سازمان داشته باشند و نرم افزار ابری دقیقا جایی است که به ما می گوید بدون دغدغه تنها روی کسب و کار تمرکز کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.