• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99110906709
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران:

دشت اردستان سالانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کسر مخزن آب دارد

دشت اردستان سالانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کسر مخزن آب دارد

ایسنا/اصفهان قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: دشت اردستان سالانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کسر مخزن آب دارد و از سال ۶۶ تاکنون بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون متر مکعب از مازاد آب تخلیه شده است.

محمد حاج رسولیها امروز (پنج شنبه-۹ بهمن ماه) در نشست بررسی آب و کشاورزی شهرستان اردستان، اظهار کرد: در امنیت غذایی، اشتغال و امنیت آبی کشور در نظام حکمرانی تضادی وجود دارد و هر کدام را توجه بیشتری داشته باشیم دیگری از بین خواهد رفت، بنابراین ملاحظات اجتماعی و سیاسی باعث شده که مساواتی در اقدامات نباشد.

وی با بیان اینکه امروز همه باید تلاش کنند قدمت و تمدن در این منطقه حفظ شود، افزود: دشت اردستان سالانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب کسر مخزن دارد و از سال ۶۶ تاکنون با آماری که گرفتیم تاکنون بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب از مازاد آب تخلیه شده است.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشاورزان اردستان موضوع تخصیص بیشتر آب است، گفت: تخصیص آب چارچوب خود را دارد و باتوجه به محاسبات استان و تهران تصمیم گیری می شود. قانون گذار برای دشت های ممنوعه تخصیص جدید را ممنوع کرده است.

حاج رسولیها در خصوص مطالبه کشاورزان در خصوص کمبود تخصیص آب کشاورزی، تصریح کرد: اختیار، مرحله ای کردن و متفاوت برخورد کردن تعدیل چاه های آب شهرستان به شورای حفاظت از منابع آب شهرستان واگذار شده است.

وی در خصوص گلایه کشاورزان شهرستان اردستان در خصوص پرداخت حق النظاره، گفت: تا این لحظه یک ریال هم حق النظاره از کشاورزان دریافت نکردیم و پروانه کشاورزان حق النظاره صفر است اما کشاورزان باید اضافه برداشت هایی که انجام دادند را پرداخت کنند.

مرغ درشت به درد کشور نمی خورد

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی نیز در این جلسه گفت: باید رویکرد دامپروری اردستان به سمتی برود که از نژادهای زودبازده و ترکیب نژادی استفاده کنند زیرا درآمدهای بسیار مکفی دارند.

مرتضی رضایی با اشاره به گلایه مرغداران شهرستان در خصوص قیمت مرغ در بازار کشور، گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده هم اکنون ۱۴۴۰۰ است و اگر مرغداران بیش از این برای هزینه می کنند مستندات خود را ارائه دهند تا مورد تجدید نظر قرار گیرد. همچنین در موضوع قیمت تخم مرغ قیمت برای تولید بسیار جذاب است و تولید کننده ضرر و زیان زیادی را متحمل نمی شود.

وی در خصوص برنامه ریزی در خصوص تولید مرغ سایز نیز، گفت: تولید مرغ سایز یک تصمیم ملی است و مرغ درشت به درد کشور نمی خورد. دورریز مرغ درشت ثابت شده و از مرغداران خواهش می کنیم همکاری کنند تا این طرح ملی اجرا شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی گفت: در خصوص صدورپروانه های بهره برداری تغییراتی بسیار عمده در حال انجام است و تمام محدودیت های گذشته برداشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha