• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99110906750
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار خبر داد:

تعریف ۱۷۰ هزار میلیارد پروژه برای استان ایلام در دولت تدبیر و امید

تعریف ۱۷۰ هزار میلیارد پروژه برای استان ایلام در دولت تدبیر و امید

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه در  ۷ سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در استان ایلام پروژه تعریف شده است، گفت : برای سال ۱۴۰۰ بودجه ای برای استان مصوب شده است که بی سابقه بوده و نسبت به سنوات قبل حدود ۶۲ درصد رشد داشته است.

قاسم سلیمانی دشتکی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فصلی مطبوعات در سالن شهید رجایی استانداری این استان، با گرامیداشت یاد و یاد و خاطر مرحوم  پژمان مهدوی خبرنگار فقید استان و شهدای عرصه مبارزه با کرونا، اظهار کرد: ضمن قدردانی از تلاش و فداکاری کارکنان و کادر بهداشت و درمان، پرستاران، پزشکان  که در صف مقدم  با مبارزه با کرونا بودند از عوامل پشتیبانی این عرصه از جمله صدا و سیما، بسیج و رسانه ها  که نقش مهمی در فرهنگ سازی مبارزه با کرونا داشتند تقدیر می کنیم.

وی  با بیان اینکه رسانه ها حمایت زیادی در راستای مبارزه با کرونا داشتند، گفت: ما در امر مبارزه با کرونا مراحل مختلفی را طی کردیم و یکی مهم ترین این مراحل همراهی مردم با مسئولان برای مبارزه با کرونا بود که از جمله آن می توان به راه اندازی پویش های مختلف از جمله «نه به سبزده بدر»، « نه به چادرزنی» و « نه به مسافرت» اشاره کرد که در مبارزه با کرونا بسیار موثر بود.

وی  با بیان اینکه اگر دو نکته مورد توجه قرار گیرد سلامت خود و جامعه را تا اندازه زیادی تضمین می کنیم، افزود: رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و درمانی در همه ابعاد، عرصه ها و در بین اقشار مختلف و اجرای  دقیق طرح غربالگری کرونا موسوم به طرح شهید سردار «حاج قاسم سلیمانی» که یک طرح بسیار جالب است می تواند در امر مبارزه با کرونا بسیار موثر باشد.

استاندار ایلام تصریح  کرد: اگر این دو مورد به صورت دقیق اجرا شود و مردم خوب همکاری کنند، این دو عامل، عوامل بسیار مهم در مبارزه با کرونا، پیشگیری و کاهش بیماری بسیار موثر هستند، در طرح شهید سلیمانی باید قرنطینه بیماران کرونایی در منزل، شناسایی افراد مرتبط با بیماران کرونایی و کنترل افراد دارای بیماری زمینه ای با دقت دنبال شود که رعایت این نکات نقش مهمی در راستای مبارزه با کرونا دارد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه وضعیت امروز استان در زمینه شیوع کرونا، نسبتا خوب است و بر اساس آماری که ارائه شده است میزان بستری های ناشی از کرونا کاهش یافته است و این در حالی است که در چند ماه قبل تعداد بستری های ناشی از کرونا در استان به روزی ۵۰۰ نفر هم رسیده بود اما این امر دلیل بر عادی انگاری و ساده انگاری نسبت به بیماری کرونا و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی نمی شود.

وی  با اشاره به اینکه مسئولان  دستگاه های اجرایی موظف هستند که دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را در ایام دهه فجر بیان کنند، گفت: دستاوردهای نظام و انقلاب برای مردم بیان شود تا مردم نسبت به آینده امیدوار باشند و  در برابر مشکلات همدلی و همراهی داشته باشند، اینکه دستگاه های اجرایی عملکردها را بیان می کنند، منظور بیان دستاوردهای نظام است، همه با هم از جمله دولت و نظام دست به دست هم داده اند که پیشرفت های خوبی به‌وجود آمده است اما این موضوع نافی این نیست که مشکلاتی وجود ندارد و  مشکلات را باید پیگیری کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه در همین ۷ سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در استان ایلام پروژه تعریف شده است، تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۰ بودجه ای برای استان مصوب شده است که بی سابقه بوده و نسبت به سنوات قبل حدود ۶۲ درصد رشد داشته است و کارهای بزرگی در استان انجام شده است و علی رغم جنگ شدید اقتصادی، کارهای بزرگی در استان صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی حدود ۲۲۳ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر  ۳۸۰ میلیارد تومان، ۳۵ پروژه اقتصادی با اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، ابراز کرد: در مجموع ۲۵۸ پروزه با اعتباری ۴۶۱ میلیارد تومان که به صورت متمرکز از طریق فضای مجازی  و ویدئو کنفرانسی در ایام الله دهه فجر به بهره برداری  می رسد و یا کلنک زنی می شود.

وی با اشاره به اینکه در ۴۱ سال گذشته علی رغم همه تلاش های استکبار جهانی بر علیه نظام اسلامی، پیشرفت های بزرگی حاصل شده است، ابراز کرد: انتقاد هم‌ باید راهش  باز باشد اما انتقاد باید سازنده باشد، ما در طول ۴۱ سال گذشته دستاوردهای عظیمی داشته ایم و پیشرفت های بزرگ در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، فناوری های روز و توان دفاعی داشته ایم، اما مشکلاتی هم وجود دارند که باید این مشکلات نیز با همدلی و همراهی مرتفع شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه رضایتمندی کامل از عملکرد رسانه ها در استان  داریم، خاطرنشان کرد: نقد را می پذیرم و همه باید دست به دست هم دهیم تا کشور توسعه یابد، ما نیز در خدمت مردم و نظام آنچه در توان داریم انجام داده و خواهیم داد.

 در پایان این مراسم از ۳۹ برگزیده سومین جشنواره فصلی مطبوعات استان ایلام با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام و جمعی از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha