• جمعه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99111007031
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند:

ملت ایران با پیشرفت‌های علمی شعار ما می‌توانیم را به اثبات رساند

ملت ایران با پیشرفت‌های علمی شعار ما می‌توانیم را به اثبات رساند

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی به کوری چشمان استکبار جهانی به پیروزی رسید، گفت: ملت ایران با پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف شعار ما می‌توانیم و سازندگی را به اثبات رساندند.

حجت الاسلام محسن مشرفی، امروز جمعه 10 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: خداوند نعمت‌های ظاهری و باطنی خود را در اختیار انسان‌ها قرار داده است تا از آن استفاده کنیم و اولیای الهی، عدالت، قرآن و قدرت تشخیص حق و باطل از نعمت‌های بزرگ الهی هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سعادت بشر در رعایت دستورات خداوند است و از مظاهر تقوا شناخت درست نعمت های الهی و بهره برداری درست و به موقع از آنها است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: قرآن نقشه خداوند متعال برای انسان سازی و سعادت است و فرصت مناجات با خداوند نیز یکی دیگر از نعمت‌های الهی است که باید قدر آن را دانست.

مشرفی با اشاره به نزدیک بودن میلاد حضرت زهرا(س)، به جایگاه زن و مادر اشاره کرد و ادامه داد: در  دوران جاهلیت قبل از اسلام، هیچ ارزش و جایگاهی برای زن قائل نبودند و امروز در جاهلیت مدرن نیز زن ابزاری برای اهداف شوم و پلید مستکبران و کسب ثروت و امیال نفسانی است.

 امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه اسلام جایگاه رفیع و ارزشمند انسان سازی را برای زنان قائل شد، بیان کرد: باید به ابعاد وجودی زن بیشتر توجه شود و مقام معظم رهبری می فرماید: «فریفتگان غافل، خانه‌داری زن را تحقیر می‌کنند؛ در حالی‌که خانه‌داری یعنی تربیت انسان، و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر».

وی با تاکید بر تبیین عظمت و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای جوانان، افزود: وظیفه تک تک آحاد ملت ایران اسلامی دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

مشرفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به کوری چشمان استکبار جهانی به پیروزی رسید، گفت: ملت ایران با پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف شعار ما می‌توانیم و سازندگی را به اثبات رساندند.

وی به جنگ تحمیلی، فتنه‌ها و تحریم‌های استکبار بر علیه انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز با صدور انقلاب اسلامی، فریاد عدالت خواهی مرزهای آسیا را در نوردیده و در کف خیابان‌های پاریس و لندن و نیویورک سر داده می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه مردم و مسئولان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از برگ‌های زرین و افتخار آمیز است در حالی که پرونده دشمنان از هرگونه برگ ارزشی خالی، اما سرشار از برگ‌های سیاه است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha