• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111107267
  • خبرنگار : 50163

قطار گازرسانی زنجان به پنج روستای طارم می‌رسد

قطار گازرسانی زنجان به پنج روستای طارم می‌رسد

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: عملیات گازرسانی به پنج روستای طارم در حال اجرا است.

موسی احمدلو شامگاه دیروز (۱۰ بهمن‌ماه) در جلسه بررسی مشکلات و موانع گازرسانی به روستاهای طارم با بیان اینکه گازرسانی به روستاها، یکی از مؤلفه‌های توسعه استان و رویکرد مهم شرکت گاز زنجان است، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی برخوردار از گاز طبیعی در طارم به ۸۰.۱ می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵۳ روستای طارم به برکت انقلاب اسلامی از نعمت گاز طبیعی برخوردار است، اضافه کرد: عملیاتی اجرایی به پنج روستای طارم نیز در دست اجرا است که ۲.۹ درصد از خانوارهای روستایی طارم در این روستاها ساکن هستند.

احمدلو با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها درصد بهره‌مندی روستاهای شهرستان طارم از نعمت گاز به ۸۳ درصد خواهد رسید، تصریح کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی نرخ کل خانوارهای شهری و روستایی بهره‌مند از گاز شهرستان طارم، ۸۴/۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیش رو در گازرسانی به روستاهای طارم، هزینه سرانه انشعاب است که با پیگیری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی این هزینه‌ها کاهش خواهد یافت، ادامه داد: اغلب روستاهای بی‌بهره‌برداری از گاز طبیعی در طارم، صعب‌العبور، کم‌خانوار و کوهستانی است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه گازرسانی به روستاها بالا است و دغدغه کمبود اعتبار نیز وجود دارد، یادآور شد: در گازرسانی به برخی از روستاها می‌توان از ظرفیت امکانات این شهرستان در حوزه خاک‌برداری و تسطیح استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، روستاهای دارای سکنه شهرستان طارم ۹۷ روستا بوده که ۵۳ روستا از نعمت گاز بهره‌مند و عملیات گازرسانی در ۵ روستا نیز در دست اجرا است که با بهره‌مندی روستاهای در دست اجرا و اتصال به گاز، ۲۷۴ خانوار روستایی به شبکه گاز کشور، درصد برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی شهرستان طارم به ۸۳ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha