• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99111107292
  • خبرنگار : 50405

«کاندیدای زن» چه‌قدر به انتخابات ۱۴۰۰ رونق می‌دهد؟

«کاندیدای زن» چه‌قدر به انتخابات ۱۴۰۰ رونق می‌دهد؟

ایسنا/خراسان رضوی دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی گفت: گرچه تایید یک نامزد خانم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک حرکت رو به جلو و یک پیروزی برای فعالان حوزه زنان باشد، اما با توجه به شرایط جامعه، ما نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که تایید صلاحیت یک خانم به تنهایی بتواند باعث ایجاد شور و نشاط در مردم برای شرکت در انتخابات شود.

بتول گندمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص احتمال حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اظهار کرد: در دوره‌های پیشین انتخابات ریاست جمهوری، ما همواره شاهد ثبت نام برخی بانوان برای ورود به این عرصه بودیم. در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز قطعا اگر بانوانی ثبت نام کنند و صلاحیت آنها تایید شود و بتوانند وارد عرصه رقابت شوند، گامی بزرگ و رو به جلو برای جامعه ایران و زنان خواهد بود. 

این عضو شورای شهر مشهد عنوان کرد: کارنامه و عملکرد همان حداقل بانوانی که در این چندین سال توانسته‌اند در حوزه‌های برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اجرایی حضور پیدا کنند، قابل دفاع و مورد قبول پیش مردم بوده است و همین مسئله می‌تواند برای انتخاب شدن یک زن به عنوان رئیس جمهور زمینه‌ساز شود. 

وی ادامه داد: هرچند تا کنون برداشتن هر کدام از سدهایی که بر سر راه زنان برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجرایی وجود داشته است، انرژی زیادی را از جامعه و فعالان حوزه زنان گرفته، باید اذعان کنم که در این سال ها  برخی مخالفت ها و تفاسیر مختلفی که از قانون وجود داشته، کار را برای حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجرایی سخت‌تر کرده بود. لذا تایید صلاحیت بانوان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، یک گام بزرگ برای زنان خواهد بود. 

گندمی بحث حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری را یکی از دغدغه های فعلی فعالین حوزه زنان دانست و افزود: اما شرایط بسیار سخت اقتصادی، مطالبات انباشته شده و دغدغه های مردم در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی، شاید باعث شود که مردم آن شور و نشاط لازم برای مشارکت در انتخابات را نداشته باشند. علاوه بر این  مصوبه مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز محدودیت‌های بیشتری را برای انتخاب مردم ایجاد خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود مردم خیلی نسبت به مشارکت در انتخابات با این شرایط رغبت نداشته باشند. 

دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اضافه کرد: لذا گرچه تایید یک نامزد خانم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک حرکت رو به جلو و یک پیروزی برای فعالین حوزه زنان باشد، اما با توجه به شرایط جامعه، ما نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که تایید صلاحیت یک خانم به تنهایی بتواند باعث ایجاد شور و نشاط در مردم برای شرکت در انتخابات شود. باید زمینه‌های دیگری نیز برای ایجاد رغبت در مردم برای شرکت در انتخابات فراهم شود. در حالیکه مصوبات مجلس شورای اسلامی بیشتر در حال پیش بردن فضا به سمت عدم مشارکت مردم است. 

وی در خصوص آمادگی افکار عمومی برای پذیرش یک رئیس جمهور خانم، بیان کرد: من در این خصوص معتقدم مردم بسیار پیشروتر از حوزه‌های نظارتی و قانون‌گذاری هستند و به طور کلی آن قدری که این حوزه‌ها در برابر حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری مقاومت می‌کنند، مردم مقاومتی ندارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha