• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99111108010
  • خبرنگار : 50227

جهانگیری:

وزارت‌های نیرو و کشاورزی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جدی باشند

وزارت‌های نیرو و کشاورزی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جدی باشند

ایسنا/خوزستان معاون اول رئیس جمهور گفت: برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی، باید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی پای کار بیایند تا ۲۵۵ هزار هکتار باقی‌مانده نیز اجرایی شود.

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در هویزه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۷۵ و در زمان سفر مقام معظم رهبری به خوزستان اعلام شد که این طرح باید انجام شود اما تا سال ۹۲ از ۵۵۰ هزار هکتار مورد نظر، ۷۴ هزار هکتار اجرایی شده بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این دولت با مجوزی که برای تامین اعتبار دریافت شد، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کردیم و تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از این طرح اجرایی شده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با اجرای این طرح، ۳.۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی کشور نسبت به میزان تولیدات پیش از اجرای طرح افزوده شده است و با اتمام کل طرح، ۹.۵ میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور افزوده خواهد شد.

جهانگیری بیان کرد: کشت‌های استراتژیکی در این اراضی انجام شده و درآمد کشاورزان نیز به همین نسبت افرایش یافته است و بسیار خوشحال هستیم که زندگی بخش وسیعی از مردم که در روستاها هستند از نظر درآمدی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در طول این سال‌ها، قیمت خرید گندم از کشاورزان هر ساله افزوده شده است به شکلی که در سال ۹۲ هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۴۲۰ تومان خریداری می‌شد و امسال هر کیلوگرم گندم بیش از ۴ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این گندم به مردم کیلویی ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود تا بتوانیم نان ارزانی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی گفت: برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی، باید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی پای کار بیایند تا ۲۵۵ هزار هکتار باقی‌مانده نیز اجرایی شود.

جهانگیری با اشاره به خواسته‌های مردم برخی از روستاهای هویزه در خصوص نبود گاز و اشتغال گفت: متاسفم که در منطقه‌ای که نفت و گاز وجود دارد، برخی از روستاییان از نعمت گاز بی‌بهره هستند. روزی که دولت را تحویل گرفتیم، کل روستاهایی که در کشور گاز داشتند ۱۴ هزار روستا بود اما امروز ۳۲ هزار روستا در ایران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان پیگیری خواهد کرد تا برای گازرسانی روستاهایی که در این منطقه گاز ندارند، اقدام شود.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در ادامه اولین روز سفر خود به خوزستان از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری در هویزه بازدید.

در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، ۲۵ هزار هکتار اجرایی شده و برای فاز دوم نیز ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است.

جهانگیری در این بازدید با اهالی منطقه نیز دیدار و با آن‌ها در خصوص مشکلات‌شان گفت‌وگو کرد. تامین آب دام و تامین آب مورد نیاز کشاورزی و تامین علوفه و نیز حل مشکلات اشتغال از جمله خواسته‌های مردم منطقه از معاون اول رئیس جمهور بود.

جهانگیری همچنین در یادمان شهدای هویزه، به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha