• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99111108028
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان:

کمبود روغن جامد فقط مختص به کردستان نیست

کمبود روغن جامد فقط مختص به کردستان نیست

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به کمبود روغن جامد اشاره کرد و گفت: کمبود روغن جامد تنها مختص به استان نیست بلکه مواد اولیه آن در کل کشور موجود نیست و این موجب مشکل در تولیدشده است.

محمد دره وزمی امروز(۱۱ بهمن‌ماه) در جلسه تنظیم بازار استان، در خصوص گزارش سازمان صنعت در مهرماه سال جاری تاکنون در حوزه صنف، اظهار کرد: ۶۸۵ تن روغن نباتی در سطح استان کردستان توزیع‌شده است.

وی افزود: سازمان صنعت و معدن از وزارت خانه هزار و ۲۹۱ تن روغن نباتی خانوار سهمیه گرفته که در سطح فروشگاه ها و مغازه های استان توزیع کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به اینکه ۴ هزار ۲۰ تن روغن نباتی خانوار توسط شرکت‌های پخش توزیع‌شده است، ذکر کرد: همچنین طی این مدت ۳۰۵ تن روغن مایع و جامد توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع‌شده است.

دره وزمی با اشاره به توزیع ۱۵۰ تن روغن به قنادان استان، عنوان کرد: ۶ هزار و ۴۶۱ تن روغن در کردستان توزیع‌شده که ۴۰ درصد از آن روغن مایع بوده است.

 وی همچنین به کمبود روغن جامد اشاره کرد و افزود: کمبود روغن جامد تنها مختص به استان نیست بلکه مواد اولیه آن در کل کشور موجود نیست و این موجب مشکل در تولیدشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، سرانه مصرف روغن در استان را ماهانه ۱.۹ دهم کیلوگرم در حوزه صنف، خانوار و صنعت برشمرد و بیان کرد: با توجه به جمعیت استان ۵۰ درصد  روغن تأمین‌شده است.

دره وزمی همچنین در خصوص برنج هندی نیز گفت: ۶۰۰ تن برنج هندی باقیمت ۱۸۰ هزار تومان در این چهار ماه در استان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۱ تن شکر خانوار در فروشگاه‌ها با ارم تنظیم بازار بسته‌بندی‌شده، عنوان کرد: ۳۶۵ تن شکر به زنبورداران استان، ۶۷۰ تن مرغ منجمد و ۳۰ هزار و ۲۲۰ حلقه لاستیک سبک و سنگین نیز تأمین و توزیع ‌شده است.

به گفته دره وزمی در کردستان ماهیانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن شکر مصرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به برنامه خرید میوه شب عید اشاره و ذکر کرد: در جلسه تنظیم بازار تصمیم گرفته‌شده که ۳۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال باقیمت یارانه‌ای خریداری شود لذا به دلیل افزایش قیمت نسبت به سال گذشته خرید میوه شب عید را کاهش داده‌ایم.

دره وزمی به برگزاری فروش فوق‌العاده نیز اشاره و عنوان کرد: ۴۲ مرکز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها و ۲۵۵ مرکز صنفی برای فروش فوق‌العاده انتخاب‌شده‌اند که با توجه به کاهش کرونا آن را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha