• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99111208254
  • خبرنگار : 71463

یک خبر، چند پرسش؛

نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد

نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد باز هم دست به نامه‌نگاری زده است. این بار هدف نامه او، جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده بوده است. نامه‌ای که به گفته احمدی‌نژاد، تسلیم دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران شده است.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز ۱۱ بهمن در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز آمریکا گفته است که پس از انتخاب جو بایدن به ریاست‌جمهوری آمریکا به او نامه نوشته و این نامه اخیرا تسلیم دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران شده است.

احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز درباره این نامه گفته است: «من همین هفته نامه‌ای برای آقای بایدن فرستادم و شرایط جهان را شرح دادم و از ایشان خواستم که قاطع بایستند و سیاست‌ها را به نفع عدالت و صلح و انسانیت تغییر بدهند و برایشان دعا کرده‌ام.»

احمدی‌نژاد که در دوران ریاست جمهوری نامه‌های بی‌پاسخ زیادی به سران دنیا نوشت، پس از پایان ریاستش هم دست از نامه‌نگاری برنداشته و در سال‌های اخیر نامه‌هایی را به برخی رهبران کشورها ارسال کرده است. نامه او در سال ۹۸ به دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و در سال ۹۹ به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی از جمله این نامه‌نگاری‌ها به حساب می‌آید.

فارغ از آن چه در متن نامه احمدی‌نژاد به جو بایدن بوده است، این نوع نامه‌نگاری‌های رئیس جمهور سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند:

۱. اختیار احمدی‌نژاد تا کجاست و آیا دیگر مسئولان سابق ایران هم می‌توانند بدون هماهنگی و بازخواست شدن، چنین اقداماتی را انجام دهند؟

۲. آیا مقامات رسمی کشور از این اقدامات احمدی‌نژاد اطلاع دارند؟

۳. با توجه به حساسیت‌های موجود درباره مواضع ایران در برابر آمریکا در شرایط فعلی آیا فردی که زمانی در جایگاه ریاست جمهوری بود و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است می‌تواند بدون مشورت و اطلاع مقامات کشور چنین اقدامی انجام دهد؟

۴. اگر این اقدام با هماهنگی مقامات کشور صورت گرفته چرا از ظرفیت دیگر سیاسیون در چنین مواردی استفاده نمی‌شود؟

۵. اگر این اقدام بدون هماهنگی با مقامات کشور صورت گرفته چرا با چنین اقداماتی که مستقیما با امنیت ملی کشور در ارتباط است و مسبوق به سابقه هم بوده برخورد نمی‌شود؟

۶. حتی اگر این اقدام با هماهنگی مقامات کشور هم بوده باشد، آیا چنین کارهایی دخالت در کار دستگاه دیپلماسی کشور به حساب نمی‌آید؟

۷. چرا برخی از مقامات سابق از مصونیت آهنین برخوردارند و هر اقدامی که بخواهند (حتی اگر خلاف امنیت ملی یا مصالح کشور باشد) بدون بازخواست انجام می‌دهند اما برخی دیگر از شهروندان یا مسئولان با کوچک‌ترین فعالیتی مورد بازخواست قرار گرفته و حتی مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود؟

۸. چرا برخی گروه‌های سیاسی که در برابر کوچک‌ترین صحبت یا اقدام رئیس جمهور رسمی و وزیر خارجه قانونی کشور که درباره آمریکا باشد واکنش‌های تندی نشان می‌دهند، در برابر اقدامات این چنینی احمدی‌نژاد سکوت می‌کنند؟

۹. اساسا چنین نامه‌نگاری‌های بی‌پاسخی چه دردی از مشکلات، درمان می‌کند که احمدی‌نژاد همچنان بر ادامه این اقدامات اصرار دارد؟

*شما مخاطبان ایسنا هم می‌توانید پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این موضوع در بخش نظرات مطرح کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۰۳

خوب بشما چه؟/ کجای دنیا نامه نوشتن جرم محسوب میشه؟؟ فقط ژست با فرهنگ ها رو در میارید اما وقتی باید بدونید فرهنگ چیه عقل ضعیف شما نمیزاره!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۸

تو عزیز دلمی ای دل انگیز اگر اسلام دست و پای ما رو نبسته بود

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۰۴

سلام آیا من هم بعنوان یک شهروند عادی می توانم برای رئیس جمهور آمریکا نامه بنویسم و به دست حافظ منافع آمریکا در ایران بدهم؟ اصلاً این آقا چکاره هست.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۲۳

البته که میتونی. نامه ست دیگه.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۱۳

حالا گیرم سودی نداشته باشه ضرری هم نداره -به ملک سلمان هم نوشته بود و شاید به سران دیگر کشورها هم بنویسه -ایسنا تو نگران نامه نوشتن سلطان محمود نباش-فکری به حال واکسن کرونا باشید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۱

احمدی نژاد خودیه باقی بیخودی هستن.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۸

کاش همه مثل. احمدی نژاد بودن

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۱

به نظرم چون احمدی نژاد نخودی حساب میشه حرفها و کارهاش اعتبار نداره چه در داخل کشور و چه در میان دیگر کشورها ؛ مثل بچه ای که در میان بزرگتر ها نشسته و وقتی سکوتی پیش میاد یک جمله بی معنی میگه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۳۱

حسود هرگز نیاسود.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۳۸

اینطور بنظر می‌رسد که ایسنا هم هر چه به مذاقش خوش نیاید یک برچسب امنیتی به آن میزند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۳۸

همینه که هست. هر کسی ناراحته جمع کنه بره.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۴۲

زمستان وغارغارکلاغ ها بسیار است..زمستان سیاسی ....به روسیاهی زغال مانده و دیگر ارزشی ندارد اما تدبیر وزارت خارجه وزارت اطلاعات و قوه قضائیه!!!؟؟؟ باید خواب باشند که این آقا شده نماینده 80میلیون ایرانی!!؟؟ ..................

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۰۹:۴۴

البته نور چشمیه-مثل خود شما گوگولی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۳

بند ۷ این خبر خیلی مهم هست. نه فقط در مورد مسئولین. باید گفت چرا (بعضی) مصونیت دارند و بعضی ندارند. این در همه جا هست. البته دلیل اصلیش هم معلومه و قابل گفتن نیست. ان شالله خدا کمکمون بکنه.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۴

بنظرم بایستی مث قوانین آمریکا، حتی بعد تمام ریاست جمهوری، بشه رئیس جمهور را استیضاح کرده و مورد بازخواست قرار داد؛ متاسفانه در قوانین ما چنین چیزی پیش بینی نشده است.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۶

خداییش ایسنا خیلی حرفه‌ایه..... اصولاً رسانه بی طرف در هیچ جای دنیا تعریف نشده... آزاده باشیم...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۶

پیام من رو سانسور کردید!!! رسماً چیزی که خودتون می‌خواهید رو منتشر کردید... منتشر نمی‌کردید بهتر بود... لطفاً این پیام نصفه نیمه رو پاک کنید.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۹

خانم مفرد مونث غایب دلواپس نباشید. مفهوم شما را درک کردیم . نه اینکه فقط همین ایسنا باشه که حرف و نظرات مردم را سانسور کند همه خبرگزاری ها همینطورند بازهم اینا بعضی ها که فقط نظر عده خاص مد نظر خودشون را می گذارند . همه ما مردم مثل هم فکر می کنیم مثل اینها فکر نمی کنیم.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۹

به نظر می رسد جناب احمدنژاد همچنانکه پیشتر نیز بسیارانی گفته اند سخت علاقه مند به دیده شدن است و از هر فرصتی برای نیل به این هدف و انگیزه قوی درونی از هر فرصتی بهره می گیرد و انتخاب بایدن هم تنها یک فرصت است برای در کانون توجه بودن جناب شان هرچند که نازیبا و به دور از آیین مرسوم!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۰

همونطور که فاکس نیوز هم اعتراف کرد احمدینژاد محبوبترین سیاستمدار ایرانی است و قطعا برای دنیا اهمیت داره اما اینکه به این ضریب نمیدن مثل شما، از هوشمندی اونهاست و از بغض شما اصلاحطلبها در ضمن حالا چرا اصلاحطلبها ترسیدن و منکر آزادی بیان شدند؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۴

سلام.به نظر بنده حقیر ایشان باید حد خود را بشناسند و از رهبری تبعیت و اطاعت کنند.چنین نامه هایی که ایشان نگارش میکنند فقط حقارت دیپلماسی و شکاف بین مسئولین رابرای دشمنان آشکار می نمایند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۹

ببخشید این آقا اگر می خواست از رهبری تبعیت کنده همان موقع که رئیس جمهور بود حرف رهبری را گوش می داد !!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۵

من قال ( مهم این است)

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۲۶

سلام،اصولا وعرفا نامه نوشتن وسلامتی، دولتی یا افرادی راخواستن خوب وشایسته است به شرطی که طرف مقابل نگارنده ی نامه واطرافیانش را بجا بیاورد، آیارئیسان جمهورقبلی وفعلی آمریکا این دید رانسبت به خود احمدی نژادواطرافیانش دارند؟چرا درزمان اوباما 16بار تحریم کردند؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۲۷

نظرات جالب بود خخخخخخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۳

ایسنا . چرا جاهای دیگه لال میشی .موسوی خوئینی ها کلا اصلاح طلبان کارهایی می کند که امنیت کشور رو زیر سوال می برند حرفی نمی زنید احمدی نزاد لنگه همیناست

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۲۹

کاش کشورهای دیگر درقبال اینکه چنین شخصی نامه ای می نویسد پاسخ به آن می دادند،ولی خودمانی اگر شهروندی نامه بزند و خواسته ای داشته باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، محمودجان دلت را به این بچه بازیهاخوش نکن،کمی خودت را جمع کن

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۲

آقای بهار بهارانی با کاپشن بهاری و با دولت بهاری و با دوستان بهاری که با شما میرفتند امریکا و بعد ار یکماه برگشتن شما میامدند ایران شما دیگر همان احمدی نژاد سال 84 نیستی ....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۴۳

مقامات کشور منظورت کیه کلک؟!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۶

با سلام اقدامات برادر احمدی نژاد در هر پست و مقامی به عنوان شهروند ج ا ایران بلامانع است. چرا باید تنها کسی که ایران را سربلند و قدرتمند تر از قبل و خود و بسیار قوی تر از دو دوره فعلی بود را بکوبیم؟؟ اصولا چرا او اینقدر در تیر رس خواص نادان و خودی های مثلاً آگاه است؟؟ او از دشمنان خارجی کم ضربه نخورده ... بنابراین خواهشاً در آسیاب دشمن آب نریزیم و مخلصینی از این دست را اینگونه نکوبیم که روزی باید در تنگنای سیاه قبر پاسخگو باشیم. واللهَ مع الصابرین...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۶

این نامه نه مجرمانه است و نه امنیتی، مهر تاییدی است برای رویکردی که طمع قدرت دارد و ولع پوشیدن لباس ...؛ این که روزی با مصادره باورهای دینی، منجی عالم و تغییر دهنده امور جاری را به ائمه اطهار نسبت دهی و روزی با منفعت طلبی همان آرزوها و باورها را از بیگانه ترین افراد تمسک کنی! رویکردی که با هاله نور بتوانی 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را شفاف سازی نکنی و به جامعه بابک زنجانی، تتلو، سلطان سکه و... به جامعه تحویل بدی اما در عوض یاور مستضعفان باشی و یارانه 50 هزار تومانی به مردم بدی! بقایی هم نماد عشق به ایران باشه و منشور کوروش را از آمریکا تحویل بگیرد و تفسیرش کند، ....! نیازی به اقدام سیاسی یا نهادهای امنیتی در رابطه با این نامه نیست، مردم برای حال خودش و هم پیاله هایش دعای شفاعت می کنند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۰۴

مزخرفه فقط یک نامه نگاری کرده چرا بقه میترسن مشخصه به فکر کشوره اسلام تاکید کرده با هر دشمنی در ابتدا مزاکره باید کرد 9 سوال نبود فقط یک سوال چرا احمدی نژاد چونکه تنها مسؤل در کشوره که دلش برای کشور و مردم میتپه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۷

چرا برخی مصونیت آهنین دارند؟ این جمله رو باید با طلا نوشت...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۱۷

ایا رییس جمهور امریکا رییس جمهور ماست؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۳۰

سلطان قلب ها احمدی نژاد. ....دوستت داریم شیرمرد.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۳

افرین

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۳۳

اولا آقای احمدی نژاد خوب کاری میکنن چون ب فکر مردم هستن.....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۴۸

ايشان مثل هر شهروند ديگر ايراني مي تواند حتي با خدا گفتوگو و نامه نگاري كند.چرا ما به ريشه ي آزادي بيان و آنديشه تيشه مي زنيم؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۲

با سلام نمی دونم چه ویروسی دامن گیر این مسئولین شده که که تا مسئول نشده اند خط و نشون می کشند و تا از مسئولیت کنار هم می روند خط و نشون می کشند یکی نیست بهشون بگه عزیز جان چرا وقتی که مسئول هستی کاری انجام نمی دهی . کار با عمل است که درست میشود نه با حرف

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۳

ایسنا=سلطان سانسور...! دوستان هرجایی که ایسنا نظرات منفی شما رو راجع به اصلاحطلبان سانسور نکرد بدونید که قصد جنجال سازی داره. مثل الان... یادتون باشه قبیله اصلاحات تحمل پذیرش کوچکترین نقد رو از طرف مردم نداره.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۵۱

سانسور کنه میگید سانسورچی، سانسور نکنه میگید قصد جنجال سازی داره، شما اصولگراها چند چندید با خودتون؟ یک سره در حال توهم توطئه اید.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۷

احمدی نژاد یک مهره سوخته است به همین خاطر میخواد دیده شود

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۶:۰۲

اگر مهره سوخته است بگذارید در انتخابات شرکت کند ان وقت معلوم می شود

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۹

تعجب انگیز است ایشان پس از سالها تجربه، خواستار برقراری عدالت و صلح جهانی از کشور آمریکا می باشند! طبیعتا و قاعدتا آن‌ها منافع ملی کشورشان را بر همه چیز و همه کس مقدم می دانند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۳

من اصولگرا نیستم دوست عزیزم. این دوگانه های غلط رو همین رسانه هایی که به موقع هم سانسور چی هستند و هم جنجالساز در ذهن شما ایجاد کردند تا نزدیک انتخابات استفاده کنند. در ضمن توهم توطئه اسم رمزیست که پوپولیست ها برای عوام فریبی استفاده می کنند. آدم توهم توطئه داشته باشه خیلی بهتر از اینه که از روی خوش خیالی و با لبخند مسیر رو برای دشمن باز کنه.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۴

دقیقا با شما موافقم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۲

دقیقا. با شما موافقم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۳

احمدی نژاد عدالت خواه و خیرخواه مردم نیست اگر اینگونه بود باید آن زمانی که اراذل و اوباش به کنگره آمریکا حمله کردند به مردم آمریکا نامه می نوشت .

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۵

ايسنا رسالت اطلاع رسانيش عالي و لايك داره

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۸

این کارها برای خاطر اینه که خودش را سر زبان ها بندازد . برای انتخابات ریاست جمهوری آماده میشود.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۴:۰۰

با سلام : تنها برداشتی که از این موضوع میشود این است که همه آنهایی که باید جلوی اینکارها را بگیرند نقطه ضعفی در برابر ایشان دارند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۰۲

درود بر احمدی نژاد یگانه یارو یاور مظلومین جامعه و یارو یاور رهبری.با اقتدار تمام از کاندیداتوری ایشان حمایت میکنیم.در اثبات حقانیت او همینقدر بس که انقدر تخریبش میکنند.خیلی از فقرا در زمان او خانه دار شدند.کجا فقرو تهیدستی در جامعه مثل الان بود؟ من به شخصه در انتخابات آتی اگر ایشان کاندید و تایید صلاحیت شد رای میدم و رای من ایشان است ولی اگر به هر دلیلی به او ظلم شد و تایید نشد رای نخواهم داد.درود بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران.درود بر احمدی نژاد.مرگ بر مزدوران غرب گرای داخلی.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۱۰

احمدی نژاد خیلی کارهای نادرست و خلاف قانون انجام داده اما : اولا نامه نوشتن از سوی هرکسی و برای هرکسی خلاف نیست که بعضی ها اینقدر میترسند. دوما به همان دلیلی که خودتون میگید که الان احمدی نژاد کاره ای نیست پس هر چی در نامه بنویسه لزوما سخنگوی نظام جمهوری اسلامی نیست بنابراین نمیتونه خلاف امنیت ملی محسوب بشه. سوما همانطور که خودتون به مطالب مندرج در نامه اشاره نکردید(مغرضانه یا غیر مغرضانه) پس از چه بابت میگید ممکنه مطالبش خلاف امنیت ملی باشه. چهارما اگر به قول شما کسانی دیگر (اونایی که مدنظر شمایند) نامه نگاری نمیکنند حتما دلیلی داره. یا اینکه دلشون نمیخواد یا اینکه نامه نوشتن بلد نیستند یا اینکه اگه بنویسند چیزایی رو مینویسند که خوشایند دشمنان باشه و در نتیجه به ضرر خودشونه و هر دلیل دیگه که جای گفتنش نیست. پنجما و...... ضمنا اگر غرضی ندارید نظر منو منتشر کنید.....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۱۵:۳۷

الاعمال بالنیات .... ایشون جیرگرشو داره نیت بدی هم نسبت به کشور و مردم و انقلاب نداره ... خوب مینویسه ... الحمدلله ... .... خوب بقیه هم که ادعای گفتگوی تمدن و ارتباط با جهان خارج و همه دنیارو دارن ..... اگه دارن ... بنویسن .....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۲ ۲۰:۲۹

طلب صلح وعدالت از کسی که خودش باعث نا امنی وبی عدالتی شده ومیشود بی معنی است !!به مشاغل بزرگ ومهم نباید ادمهای حقیر را منصوب کرد که نتیجه ان همین میشود که میبینید !!!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۳ ۰۰:۰۳

سلام. ببخشید نامه یک مقام رسمی دولت با یک فرد که مسولیت خاصی ندارد زمین تا آسمان فرق می‌کند خواهشا مقایسه نکنید. مواضع دولت یک جهت گیری رسمی کشور هست ولی احمدی نژاد خودش خوش است که اینکار ها رو انجام دهد..

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۳ ۰۱:۱۳

دقیقا با مطالب شما موافق هستم و آنها را صد در صد قبول دارم مخصوصا بندهای هفت و هشت

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۳ ۲۱:۰۹

فقط کافی است اخرین سال ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد را با دقت و وسواس مرور کنیم تا بفهمیم ایشان مهره سوخته است یا خیر ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۰۸:۱۸

اصل نامه نگاری اشکالی نداره ولی در نامه چه بنویسند مهمه . یکی نامه مینویسه و صحبت از صلح میکنه . یکی هم نامه مینویسه (البته پنهانی)و درخواست تشدید تحریمها رو میکنه . قشنگ مشخصه منظور نویسنده چیه .اگر کسی نفهمید میخاین من بگم منظورش چیه ؟؟؟ منظورش اینه که اگر یکی مثل خاتمی نامه بنویسه باهاش برخورد میکنن . خب معلومه که باید باهاش برخورد کنن . کسی که خیلی از وزراش الان دارن در غرب وطن فروشی میکنن و هر روز هم درخواست تحریم ایران رو دارن و در این هم در ظاهر از گفتگوی تمدنها دم میزنه .

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۱:۲۹

در مقام یک شهروند عادی ایرانی هیچ اشکالی ندارد. روزانه صدها نامه توسط کاخ سفید دریافت میشود و حتما هزاران پست الکترونیک از طریق سایت اینترنتی کاخ سفید— از تمام دنیا. حالا آقای احمدی نژاد از این میخواهد بهره برداری تبلیغاتی بکند، آنهم جایز است. زندانی که نیست! مهم آن است که کسی برای ایشان پاسخی هم بدهد!!!