• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111208315
  • خبرنگار : 71588

سفر نخستین مسئول سودانی به قطر از زمان برکناری البشیر

سفر نخستین مسئول سودانی به قطر از زمان برکناری البشیر

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در نخستین سفر خود از زمان دوران عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق این کشور وارد دوحه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در رأس هیأتی عالی‌رتبه‌ وارد دوحه شد.

این سفر با هدف رایزنی در خصوص روابط دوجانبه، پیشبرد زمینه‌های همکاری مشترک به چشم‌اندازهای گسترده‌تر که در خدمت منافع دو ملت دوست باشد، انجام شد.

در این سفر عمرقمرالدین، وزیرخارجه و جمال عبدالمجید، مدیر سرویس اطلاعات عمومی سودان، حمیدتی را همراهی می‌کردند.

حمیدتی و هیأت همراه وی به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی دوحه مورد استقبال سلطان بن سعد المریخی، وزیر مشاور در امور خارجه، عبدالرحمان الکبیسی، سفیر قطر در سودان و سلوی عوض بشیر، کاردار سفارت سودان در دوحه قرار گرفتند.

حمیدتی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: امروز من به قطر سفر کردم که پیوندهای برادری، احترام متقابل و منافع مشترک با یکدیگر داریم.

وی در ادامه افزود: این سفر در این بازه زمانی به منظور تاکید بر عمق روابط بین دو کشور و نیز تقویت همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها به نفت ملت ما و ملت‌های منطقه انجام شده است.

در همین راستا، منابع دیپلماتیک اعلام کردند، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در جریان این سفر با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، حمیدتی، مسئولان قطری را در جریان وضعیت سودان و چالش‌های پیش روی این کشور در سایه اختلافات کنونی با اتیوپی و همچنین روند آشتی ملی قرار داد.

سفر این مسئول سودانی به قطر تا روز دوشنبه طول خواهد کشید و پیش‌بینی می‌شود که وی به زودی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز دیدار و رایزنی کند.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، حمیدتی در جریان سفر خود به دوحه، به درخواست خود مبنی بر میانجیگری و حمایت قطر بین سودان و اتیوپی و پویایی و کارآمدی روند گفت‌وگوی ملی سودانی و نیز تقویت روابط دوجانبه چشم امید دوخته است.

منابع اعلام کردند، این مسئول سودانی در جریان سفر خود با مسئولان قطری  دیدار خواهد کرد. این منابع هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این سفر ارائه نداده‌اند اما پیش‌بینی کرده‌اند که این سفر ثمربخش و مفید باشد.

ارزش سرمایه‌گذاری قطر در سودان حدود ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha