• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99111208330
  • خبرنگار : 50181

بعد از چند سال پیگیری صورت گرفت

ارتقا "قراویز و زله‌زرد" به پناهگاه حیات وحش و "امروله و دالاخانی" به منطقه حفاظت شده

ارتقا "قراویز و زله‌زرد" به پناهگاه حیات وحش و "امروله و دالاخانی" به منطقه حفاظت شده

ایسنا/کرمانشاه معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از ارتقا سه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع استان شامل امروله و دالاخانی، قراویز و زله‌زرد خبر داد.

آذر ولی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌های چند ساله برای ارتقای مناطق شکار و تیراندازی ممنوع استان که ارزش اکولوژیک قابل توجهی داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور، ارتقای سه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع کرمانشاه مصوب شد.

وی ادامه داد: هم اکنون دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد و قراویز به پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار و تیراندازی ممنوع امروله و دالاخانی به منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا کرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه وسعت مصوب منطقه زله زرد را حدود 40 هزار هکتار، منطقه امروله و دالاخانی را نزدیک به 24 هزار هکتار و منطقه قروایز را 3500 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: منطقه زله زرد عمدتا مربوط به شهرستان گیلانغرب، منطقه قراویز در محدوده شهرستان سرپل ذهاب و منطقه امروله و دالاخانی بین کنگاور و صحنه است.

ولی زاده با بیان اینکه با ارتقا این مناطق وضعیت نظارت محیط زیست و قوانین نظارتی بر آنها تغییر می‌کند و امکان حفاظت بسیار بیشتری برای آنها وجود دارد، خاطرنشان کرد: با ارتقا این مناطق دیگر اجازه تخریب و تصرف در آنها داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: امکان و تجهیزات حفاظتی و نظارتی نیز در این مناطق چند برابر خواهد شد و البته نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است.

معاون نظات و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته نزدیک به 6.7 درصد وسعت استان تحت مدیریت محیط زیست بود، گفت: اکنون با ارتقا این سه منطقه به میزان 10 درصد نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha