• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99111208498
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

ارزش و اخلاق دو عنصر قوام‌بخش انقلاب هستند

ارزش و اخلاق دو عنصر قوام‌بخش انقلاب هستند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: دشمن می‌داند برای این‌که به انقلاب اسلامی ضربه بزند باید ارزش و اخلاق را هدف بگیرد، امام با پشتوانه ارزش و اخلاق در مقابل دشمنان ایستاد و از آن روز دشمن متوجه شد تا زمانی که اخلاق و ارزش در کشور هست نمی‌تواند با ایران مقابله کند.

هدایت‌الله جمالی‌پور در مراسم زنگ انقلاب که صبح امروز ۱۲ بهمن ۹۹ در سالن ورزشی دبیرستان شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مردم و مسئولین مختلف از روز آغاز حرکت امام تا امروز تلاش کردند و انقلاب را به این مرحله رساندند؛ اگر به اول انقلاب برگردیم و علل آغاز قیام امام و پیروزی انقلاب را بررسی کنیم به دو موضوع خیلی مهم ارزش‌ها و اخلاق می‌رسیم.

وی افزود: قبل از انقلاب ما در حال پیشرفت اقتصادی بودیم و توسعه و عمران شکل می‌گرفت، فروش نفت افزایش پیداکرده بود و نفت به‌عنوان یک عنصر توسعه محسوب می‌شد؛ اگرچه توسعه و اقتصاد روند رو به رشدی داشتند اما ارزش و اخلاق از بین رفته بود درواقع دو عنصر ارزش و اخلاق قوام‌بخش انقلاب بودند، کشف حجاب، زایل کردن ارزش‌ها، امتیاز دادن به بیگانه و کوچک شمردن مردم ازجمله مواردی بود که مردم نسبت به آن ناراحت بودند.

استاندار قزوین بیان کرد: ارزش و اخلاق عنصر مهمی است که مردم را پای انقلاب آورد و به‌واسطه آن‌همه در کنار امام قرار گرفتند، ۲۲ بهمن امام بر کفر غلبه کرد و ارزش‌ها محور شد می‌توان گفت همین دو عنصر باعث شد که امروز انقلاب به بار نشسته است، در وصیت‌نامه شهدا نیز توصیه همه ما به اخلاق‌مداری و توجه به ارزش‌های بنیادی، ارزش‌های دین و ارزش‌های اجتماعی موردتوجه قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این دو عنصر تهدید شود هویت انقلاب از بین می‌رود، اگر محور مادیات بود در رژیم گذشته هم رشد اقتصادی داشتیم و جاده‌سازی شکل‌ گرفت؛ درست است با دست بیگانه بود اما توسعه داشت رقم می‌خورد، آنچه کشور را می‌تواند عزیز و قدرتمند کند توجه به ارزش و اخلاق است.

جمالی‌پور اظهار کرد: ارزش و اخلاق امام را سلامت و بزرگ و مردم را کنار امام جمع کرد، در دوران دفاع مقدس نیز حاکم شدن ارزش‌ها باعث شد امام رو به همه دنیا بایستد و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: عامل وحدت ایران در دفاع مقدس نیز همین ارزش‌ها بود، تا زمانی که در جامعه‌ای ارزش‌های عمومی و اجتماعی قوام‌بخش و اخلاق معرفتی حاکم باشد کشور موفق است و دشمن این را می‌داند، مقام معظم رهبری نیز از همان ابتدا نسبت به نفوذ هشدار و دشمن نیز سرمایه‌گذاری هنگفتی در این حوزه انجام داد.

در عمل نشان دهیم خدمتگزار صدیق مردم هستیم

استاندار قزوین تأکید کرد: دشمن می‌داند برای این‌که به انقلاب اسلامی ضربه بزند باید ارزش و اخلاق را هدف بگیرد، امام با پشتوانه ارزش و اخلاق در مقابل دشمنان ایستاد و از آن روز دشمن متوجه شد تا زمانی که اخلاق و ارزش در کشور هست نمی‌تواند با ایران مقابله کند بنابراین بنیان خانواده را هدف گرفت.

وی بیان کرد: دشمن بعدازاین که احساس کرد در حوزه خانواده موفق شده است مسئولین را مورد هدف قرارداد، باید بررسی کنیم امروز جایگاه اخلاق و ارزش در بین مسئولین کجاست، دغدغه و نگرانی رهبر نیز همین است تا اخلاق و ارزش باشد انقلاب اسلامی قوی است و کسی نمی‌تواند تعرض کند.

جمالی‌پور افزود: نباید اجازه دهیم مقام و صندلی جایگزین ارزش‌ها شود در این صورت انسان از معرفت خالی خواهد شد، امروز اگر هر کاری که در تقابل باارزش‌هاست را انجام دهیم دشمن امیدوار می‌شود، در حال حاضر دشمن به دنبال زدن سپاه و دستگاه‌های قوام‌بخش انقلاب است و این‌ها را با دست خودمان می‌زند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیز روی برگشت به اخلاق و ارزش‌ها تأکید دارد، وقتی این دو عنصر وجود داشته باشد خدمتگزاری به مردم اصل می‌شود، مردم عملکرد همه مسئولین را نگاه می‌کنند و صداقت را می‌سنجند، این‌که مسئول چقدر منافع سیاسی و حزبی را موردتوجه قرار می‌دهد و چقدر به اخلاق پایبند است را موردتوجه قرار می‌دهند.

استاندار قزوین بیان کرد: باید در عمل نشان دهیم که ما خدمتگزار صدیق مردم هستیم و اخلاق و ارزش برای ما مهم است، دشمن به دنبال زدن ستون اصلی انقلاب است ما باید حواسمان باشد که صحبت‌های ما خوراک تبلیغاتی دشمن نشود و مردم را تهی کند، مسئولی که صحبت می‌کند باید بداند این کلام چه منافعی برای کشور و چه منافعی برای دشمن دارد.

وی بیان کرد: اگر ما اخلاق را رعایت کنیم مردم پای ما می‌ایستند عشق من به‌نظام باید برای نظام باشد نه قدرت و صندلی و مقام؛ بعد از حوادث ۸۸ مقام معظم رهبری جمله ارزشمندی دارد و برجذب حداکثری تأکید می‌کنند ما نباید اجازه دهیم بچه‌های انقلاب به‌سوی دشمن بروند و مقابل انقلاب بایستند تا ما به قدرت برسیم، امروز نیاز داریم در پنجمین دهه انقلاب بازنگری کنیم و بتوانیم پاسدار خوبی برای امام و شهدا باشیم و بدانیم آنچه بر آن عهد بستیم و به‌عنوان ارزش انقلاب است دو عنصر ارزش و اخلاق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha