• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99111208637
  • خبرنگار : 71560

نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

باید امکان قضاوت مردم را نسبت به کارکرد نمایندگان فراهم کنیم

باید امکان قضاوت مردم را نسبت به کارکرد نمایندگان فراهم کنیم

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رای مجلس برای بررسی طرح شفافیت آراء با اولویت واکنش نشان داده و تاکید کردند؛ ‏شفافیت در امور مسئولان یکی از معیارهای ارزیابی آنها بوده و مردم باید بدانند مسئولان چه دیدگاهی نسبت به مسائل دارند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس با تقاضای گروهی از نمایندگان به منظور بررسی طرح شفافیت آرا با اولویت در مجلس موافقت کردند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به رای مجلس برای بررسی این طرح با اولویت، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: ‏از دوره قبل پیگیر طرح شفافیت آرای نمایندگان بودم و معتقدم هیچ دلیلی برای مخفی نمودن آرای نمایندگان وجود ندارد و همان طور که رهبری هم فرموده‌اند هیچ چیز پنهانی از مردم نداریم الا اسرار نظامی که آن هم ملاحظه دسترسی دشمن را داریم.‎ باید امکان قضاوت مردم را نسبت به کارکرد نمایندگان فراهم کنیم؛ اساسا مردم ارباب ما هستند و باید بدانند خدمتگزاران آنها در استیفای حقوق آنها در مجلس چه کار کرده اند.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی، نوشت: ‏طرح ‎شفافیت آرا با نظر اکثریت در اولویت قرار گرفت، ان شاءالله با تصویب این طرح، مجلس به وعده خود عمل خواهد کرد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس، در واکنش به موافقت مجلس با بررسی اولویت دار طرح شفافیت آرا، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: ‏بعد از جمع آوری امضا در خصوص اولویت بخشی به طرح ‎شفافیت آراء نمایندگان در هفته قبل، امروز این اولویت به رای گذاشته و با ۱۵۴ رای مصوب گردید. مردم هر حوزه انتخابیه از وکلای خود بخواهند به صورت کاملا شفاف و قابل اثبات رای خود به این طرح را در روز رای‌گیری اعلام کنند. رای بنده موافق بود.

مجتبی رضا خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز، در توئیتی نوشت: ‏هستیم بر آن عهد که بستیم! اولویت بررسی طرح ‎شفافیت آراء نمایندگان با ۱۵۴ رای مصوب گردید. شفافیت در تصمیم‌گیری مسئولین کشور، یکی از ملزومات کارآمدی حکمرانی است.

احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه در توئیتی، نوشت: ‏شفافیت در امور مسئولان یکی از معیارهای ارزیابی آنها بوده و مردم باید بدانند نمایندگان آنها در خصوص طرح ها و لوایح و... چه دیدگاهی دارند، البته بعضی موارد وجود دارد که به امنیت ملی کشور مربوط بوده و نباید علنی شود که این نیز در تمام دنیا روال است ‏اینجانب از ابتدای حضورم از موافقین و حامیان طرح ‎شفافیت آراء نمایندگان بوده و معتقدم مبنای کار نمایندگان باید شفاف باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha