• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99111208672
  • خبرنگار : 50287

طرح شهید سلیمانی در کاهش شیوع کرونا در سیرجان تاثیر بی‌نظیری داشته است

طرح شهید سلیمانی در کاهش شیوع کرونا در سیرجان تاثیر بی‌نظیری داشته است

ایسنا/کرمان گام چهارم بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا مدتی است با عنوان طرح شهید سردار سلیمانی به صورت محله محور و خانواده محور همزمان با سراسر کشور در سیرجان نیز در حال اجراست و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این رابطه گفت: این طرح ملی همزمان با سراسر کشور در شهرستان سیرجان از اول دی ماه در قالب ۱۵۷ تیم رهگیری بیماران، ۲۸ تیم مراقبت در منزل، ۱۶تیم حمایتی، ۱۸ تیم نظارتی و یک نقاهتگاه در حال اجراست و اجرای این طرح در کاهش شیوع بیماری و کاهش آمار بیماران سرپایی و بستری در سیرجان تاثیر چشمگیری داشته است.

دکتر"محمد موقری پور" افزود: در این طرح تیم های تشکیل شده با رهگیری بیماران مبتلا و تست گیری سریع از افراد مرتبط با ایشان با حضور در محلات و خانه های این افراد، سعی در تشخیص زودهنگام بیماران دارند که در بدو بیماری کنترل و از شیوع آن جلوگیری شود.

وی افزود: در مواردی که خانواده های مبتلا در قرنطینه خانگی نیاز به حمایت داشته باشند، تیم های حمایتی اقدام کرده و حتی اگر نیاز به قرنطینه در فضایی خارج از منزل داشته باشند، در نقاهتگاه تعیین شده مستقر می شوند. در عین حال تیم های نظارتی با نظارت و بازرسی از اماکن، مدارس و آموزشگاه ها، مطب ها، اصناف، ادارات، شکت ها، کارگاه ها و ... به پیشگیری و کنترل بیماری نیز اقدام می کنند.

موقری پور ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان سیرجان بیش از ۲۱ هزار نفر غربال گری کرونا انجام شده، نزدیک به ۳۲۰۰ نفر تست سریع کرونا درب منزل انجام شده، تعداد ۸۴۰۰ نفر افراد در معرض تماس نزدیک با مبتلایان، درب منزل رهگیری شده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: در این طرح تعداد ۱۳۵۰ نفر افراد پرخطر( سالمندان بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه ای و مادران باردار) نیز درب منزل ویزیت شده اند، همچنین بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی و اماکن عمومی و ادارات توسط تیم های نظارتی مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۵۰۰ نفر به عنوان خانواده های مبتلا به کووید-۱۹ و آسیب پذیر حمایت شده اند و تا کنون علی رغم تجهیز نقاهتگاه، بیماری در آنجا مستقر نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha