• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99111208705
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۲ بهمن

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۲ بهمن

واکنش قالیباف به اظهارات وزیر خارجه آمریکا/ بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جلسه غیر علنی/ طرح شفافیت آرای نمایندگان در اولویت کار مجلس/ اعلام وصول طرحی برای نظارت بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در جلسه غیر علنی هم رئیس کمیسیون تلفیق گزارشی از مصوبات این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به نمایندگان ارائه ‌کرد.

همچنین محمد حسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه با بیان این که کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه نظم و انضباط داده است، گفت که از رئیس جمهور برای حضور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ دعوت می شود ولی این که تشریف بیاورند یا خیر، ما از آن اطلاعی نداریم.

محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود ضمن توضیح مسائل مربوط به بودجه در نشست غیر علنی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن به جای پیش شرط گذاشتن برای عمل به تعهدات برجامی به فکر عمل به تعهدات و اقدام جدی برای رفع تحریم باشد. مردم ایران وارد بازی نقد و نسیه نمی شوند.

بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان برای اولویت رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس (شفافیت آرای نمایندگان) در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

رئیس مجلس هم از نمایندگان به دلیل موافقت با تسریع بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان تقدیر و تشکر کرد.

همچنین تعدادی از نمایندگان به رای مجلس برای بررسی طرح شفافیت آراء با اولویت واکنش نشان داده و تاکید کردند: شفافیت در امور مسئولان یکی از معیارهای ارزیابی آنها بوده و مردم باید بدانند مسئولان چه دیدگاهی نسبت به مسائل دارند. بنابراین باید امکان قضاوت مردم را نسبت به کارکرد نمایندگان فراهم کنیم.

ناطقین مجلس

موسوی: تأسی از رهنمودهای رهبری در سیاست خارجی برای ما کافیست

حاجی دلیگانی: ناجا از عنابستانی عذرخواهی کند

احمدی: گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات هسته‌ای اشتباه بود

پاشایی بهرام: همگان می‌بینند که گفتمان مقاومت به بار نشسته است

بیگی نژاد: راهکار حل مشکلات کشور دولت جوان حزب اللهی است

***

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رییسه مجلس از اعلام وصول طرحی برای نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد غیردولتی خبر داد.

امروز همچنین نمایشگاه دستاوردهای دیوان محاسبات کشور همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در مجلس شورای اسلامی شروع بکار کرد.

با رای نمایندگان مقرر شد از این پس معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می توانند با شرکت در آزمون آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

همچنین نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند که برای آموزش یاران نهضت سوادآموزی که از شرکت در آزمون استخدامی جا مانده و یا قبول نشده اند، مجددا آزمون استخدامی برگزار کند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نقد علی: هیئت رئیسه استیضاح وزیر اقتصاد را در دستور کار مجلس قرار دهد

نوروزی: موضوع انتقال آب به سمنان و شاهرود برای همیشه متوقف شود

تذکر نماینده ساوه در مورد تأخیر در پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس

نماینده مردم گرمی: در حوزه انتخابیه مردم از آب برف ذوب شده می نوشند

علیزاده: دژپسند و واعظی مسئول اتفاقات بازار سرمایه هستند

بابایی کارنامی: برخی فکر می کنند هنوز در مجلس دهم هستند

***

علی نیکزاد،‌ نایب رئیس مجلس درگذشت همسر رضا تقی پور انوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت و با اشاره به پیام مجمع نمایندگان استان مازندران به مناسبت درگذشت آیت الله نظری، بیان کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران، رحلت حضرت آیت الله نظری را که یکی از علمای وارسته و از مریدان امام و رهبری در خطه شمال بود در طی بیانیه ای تسلیت گفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha