• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99111208871
  • خبرنگار : 71626

شماره جدید «آزما» منتشر شد

شماره جدید «آزما» منتشر شد

شماره ۱۵۴ مجله «آزما» با پرونده‌ای درباره فیلم «شطرنج ‌باد» ساخته محمدرضا اصلانی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، شماره جدید این ماهنامه ویژه دی و نیمه اول بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در بخش «یک دریچه حرف» با مطلبی از هـ. الف با عنوان «بیضایی کاشف فروتن حقیقت»، در بخش «خاطرات» با مطلبی از پروانه کاوسی با عنوان «نام‌ها و یادهای دور»، در دو بخش «نگاه» با مطلبی ترجمه از پوران لشینی ابیان با عنوان «الهام یا خلاقیت، مسئله این است» و مطلبی از مجدالدین کیوانی با عنوان «برخیز و دمی بلند آواز بخوان»، در بخش «در حوالی صحنه» با مطلبی از شقایق عرفی‌نژاد با عنوان «بگذارید زنده بمانیم»، در بخش «شعر خودمان» با آثاری از آرش خوشبخت، عباس احمدوند، پوران کاوه، محسن حکیم‌معانی، رضا طهماسبی و حافظ موسوی و در بخش «شعر دیگران» با آثاری از سُهِیر حَماد، سِنان آنطون و نجوان درویش همراه است.

همچنین پرونده(۱) این شماره از «آزما» شامل «مسئله‌ رسانه کتابخوانی نیست» نوشته ماهرخ ابراهیم‌پور، «تهران کتاب ندارد!» نوشته نورا حسینی و «جای خالی کتاب در هنر هفتم ایرانی!» نوشته نورا نجفی است. 

پرونده(۲) این ماهنامه نیز به فیلم «شطرنج‌ باد» تحت عنوان «نگاهی به تولد دوباره یک فیلم» اختصاص دارد و در ذیل آن گفت‌وگویی با محمدرضا اصلانی، حوری اعتصام- سامان بیات و فخری خوروش و مطالبی از روی استافورد، سعید نوری، سعید عقیقی و ناصر فکوهی منتشر شده است. 

علاوه‌بر این در بخش «داستان خودمان» آثاری از فرحناز عباسی درابی، مهگان فرهنگ، پارسا نوروزی و سیامک موسوی اسدزاده و در بخش «داستان خارجی» نیز آثاری از ترومن کاپوتی با ترجمه مهسا ملک مرزبان و زیگفرید لنتس با ترجمه علی عبداللهی آمده است. 

«یادداشت نخست»، «یادداشت» و «پیشخان کتاب» نیز از دیگر بخش‌های این شماره از «آزما» هستند. 

شماره ۱۵۴ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی «آزما» با قیمت ۲۵هزار تومان منتشر شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha