• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99111209003
  • خبرنگار : 50416

فرماندار ویژه ملایر:

دهه فجر امسال ۲۷۶۲ ملایری شاغل می شوند

دهه فجر امسال ۲۷۶۲ ملایری شاغل می شوند

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر گفت: در دهه فجر امسال سهم شهرستان ملایر از ۷۹۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان همدان، ۶۲۲۵ میلیارد تومان است که در حوزه بهره‌برداری از طرح‌ها ۵۳ درصد و در حوزه کلنگ‌زنی ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری طرح‌ها متعلق به ملایر است.

قدرت الله ولدی عصر یکشنبه ۱۲ بهمن ماه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر یادآور قدرت، شکوه و حضور حماسی مردم و به ثمررسیدن خون شهیدان است و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و آرامش امروز ما حاصل خون هزاران شهید و ایثار و گذشت ملت ایران در برابردشمنان این نظام است.

ولدی با بیان اینکه ملت ایران در شرایط امروز نیز با افتخار در مقابل دشمن ایستادگی می کند، گفت: تلاش شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ملایر و حفظ وحدت و همدلی بین آنها با هدف خدمت رسانی بی منت به مردم، سبب پیشرفت و توسعه حوزه‌های مختلف شهرستان شده است.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله ویروس کرونا را ضروری دانست و تأکید کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، اولویت ما سلامت مردم و جامعه است و با وجود آبی شدن وضعیت شهرستان، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک تا ریشه کن شدن کامل این بیماری ضروری است.

فرماندار ملایر در ادامه به تداوم اقدامات دولت در شرایط جنگ اقتصادی اشاره و تصریح کرد: یکی از سرنوشت سازترین اقدامات پیش رو، انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری شورای اسلامی شهر و روستا است که فرآیند اجرایی آن از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

ولدی یادآور شد: اطلاع رسانی برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه توسط کاندیداهای شورای اسلامی شهر از ۲۰ آذرماه و روستا از ۱۶ دی ماه آغاز شده است. ثبت نام کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر نیز از ۲۰ اسفندماه در محل فرمانداری و شورای اسلامی روستاها از ۱۶ فروردین ماه در محل بخشداری ها انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در شهرستان ملایر اشاره و مطرح کرد: از ابتدای سال ۹۸ با تلاش مسئولان شهرستان و فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی  و زیر بنایی و با جذب سرمایه گذاران، توانستیم براساس سند راهبردی سه ساله گام های مهمی در جهت پیشرفت شهرستان برداریم.

وی از ۱۳۰ پروژه شامل افتتاحیه و کلنگ زنی با اعتباری افزون بر ۶۱۱ میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد و افزود: در شش ماهه دوم سال ۹۸ نیز ۷۸ طرح با ۸۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

ولدی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال همزمان با هفته دولت ۹۹ پروژه‌ با اعتباری افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رقم سرمایه‌گذاری در این شهرستان به دو برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر ۴۰ درصد اعتبارات استانی شامل سرمایه گذاری و کلنگ زنی ها را در شش ماهه نخست امسال به خود اختصاص داد، مطرح کرد: شهرستان ملایر در شش ماهه نخست امسال از ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه های استانی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است

ولدی با بیان اینکه سهم شهرستان ملایر از پروژه‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی استان همدان در شش ماهه دوم سال از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است، تأکید کرد: در دهه فجر امسال سهم شهرستان ملایر از ۷۹۰۰ میلیارد تومان پروژه در سطح استان همدان، ۶۲۲۵ میلیارد تومان است که در حوزه بهره‌برداری از طرح‌ها ۵۳ درصد و در حوزه کلنگ‌زنی ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری طرح‌ها متعلق به ملایر است.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در مجموع با بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی این تعداد طرح و پروژه، زمینه اشتغال برای ۲۷۶۲ نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

وی مجموع اعتبارات بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی در شهرستان ملایر طی سال های ۹۸ و ۹۹ را ۱۲۳۳ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: هدف عمده ما تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی این شهرستان است و با دو برابر شدن رقم سرمایه‌گذاری برای طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در این شهرستان از هفته دولت تا دهه فجر،  ملایر به یک کارگاه بزرگ اقتصادی، عمرانی و زیربنایی تبدیل شده است.

فرماندار ویژه ملایر در پایان یادآور شد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر یکی از بزرگترین پروژه‌های استان همدان در ایام دهه فجر است که عملیات اجرایی آن با رقم سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان اواخر هفته جاری با حضور یکی از مسئولان‌ ارشد وزارت نیرو و استاندار همدان آغاز و به نام سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha