• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99111209058
  • خبرنگار : 71620

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در ردیف‌های اختصاص‌یافته به حوزه‌ اجتماعی

ارائه گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در ردیف‌های اختصاص‌یافته به حوزه‌ اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دوبرابر شدن وام ازدواج برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۶ سال، افزایش سهم صندوق تامین اجتماعی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از زنان بدسرپرست، از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بوده است.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(یکشنبه، ۱۲ بهمن) کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی که در کمیسیون تلفیق بودجه عضویت دارند، در جلسه امروز گزارشی از مصوبات و ردیف‌های اختصاص‌یافته به حوزه‌های مرتبط با این کمیسیون در بودجه، ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی، افزایش سهم صندوق تامین اجتماعی برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و پیگیری تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت از زنان بدسرپرست که در بودجه سال گذشته مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

نماینده مردم ساری در مجلس، در مورد وام ازدواج جوانان نیز گفت: افزایش مبلغ وام ازدواج از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۶ سال با هدف ترویج ازدواج بین جوانان و افزایش این وام برای سایر زوج‌ها تا ۷۰ میلیون تومان از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بوده است.

بابایی کارنامی تاکید کرد: اشتغال فرزندان جانباز و رزمندگان معسر و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بود. مبلغ این ردیف ۲۷۰ میلیارد تومان تعیین شده است. همچنین پیگیری تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، جانبازان و شهداء از دیگر اقدامات کمیسیون تلفیق در حوزه اجتماعی بود که برای آن یک ردیف اعتباری تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha