• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99111309134
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی:

اضافه شدن هزار میلیارد تومان به بودجه استان کردستان

اضافه شدن هزار میلیارد تومان به بودجه استان کردستان

ایسنا/کردستان نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای رفع محرومیت زدایی مجلس هزار میلیارد تومان را به بودجه استان کردستان اضافه کرد.

سید مهدی فرشادان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه موتور توسعه اقتصادی و فرهنگی هر استانی بودجه است، اظهار کرد: افزایش و کاهش هر بودجه‌ای می‌تواند در روند توسعه هر استانی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر و مداوم خوشبختانه بودجه استان افزایش یافت، افزود: در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که استان‌های کم توسعه‌یافته باید فاصله کمتری با استان‌های کم برخوردار داشته باشد که همین موضوع با آیتم‌های مختلفی ازجمله معکوس درآمد سرانه آن استان، نرخ بیکاری، وسعت، مساحت و غیره مدنظر قرار گرفت.

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: اعمال کردن بودجه ۱۴۰۰ موجب شد که در کمیسیون تلفیق بودجه در راستای اعتبارات محرومیت زدایی بیش از هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه به بودجه استان اضافه شود.

فرشادان در این خصوص ذکر کرد: کل بودجه عمرانی استان کردستان در سال جاری ۹۲۲ میلیارد تومان است که به این مبلغ هزار میلیارد تومان اضافه‌شده است.

وی عنوان کرد: اگر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کلیات آن تصویب شود مجموعا دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ در حوزه عمرانی، تملک دارایی سرمایه‌ای در راستای توسعه راه روستایی، جاده، سلامت و زیرساخت‌های استان می‌تواند ثاتیرگذار باشد.

نماینده مردم، سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: امیدواریم این بودجه موجب شود که قسمتی از محرومیت‌های استان را تحت شعاع قرار دهد و محرومیت‌ها را به حداقل برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha