• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111309442
  • خبرنگار : 71605

بسته شدن جاده‌های دهلی توسط پلیس به منظور عدم ایجاد خلل در "روز بودجه"

بسته شدن جاده‌های دهلی توسط پلیس به منظور عدم ایجاد خلل در "روز بودجه"

پلیس هند و شبه‌نظامیان دولتی روز دوشنبه برای جلوگیری از ورود کشاورزان معترض به پایتخت در حالی که وزیر دارایی آماده ارائه بودجه سالانه دولت در پارلمان بود، خندق‌هایی را حفر و در جاده‌های اصلی دهلی نو سیم خاردار قرار دادند. اینترنت و خدمات پیام‌رسانی در چندین محله در حومه‌هایی که اعتراضات خشونت‌آمیز بود، مسدود شد و امنیت پیرامون پارلمان و دیگر دفاتر مهم دولتی در ناحیه مرکزی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد که نمی‌خواست نامش مطابق با سیاست رسمی فاش شود، گفت: دولت امنیت را افزایش داده تا از هرگونه درگیری یا خشونت حین جلسه پارلمان جلوگیری کند. هدف، ایمن نگه داشتن همه و جلوگیری از هرگونه تشدید در تنش‌ها است.

با جدا شدن برخی معترضان از تجمع تراکتورها برای حمله به مجتمع تاریخی "قلعه سرخ" پس از شکستن موانع و درگیری با پلیس، حرکت دسته‌جمعی کشاورزان در ۲۶ ژانویه، همزمان با گرامیداشت روز جمهوری در هند و رژه نظامی، به خشونت کشیده شد.

روز جمعه مقامات به منظور درهم شکستن درگیری‌ها در یکی از مکان‌های اعتراض نزدیک شهر، از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند. و طی روزهای اخیر نیز، کشاورزان بیشتری با تراکتورهای خود برای ملحق شدن به همکاران معترض خود وارد ۳ مکان اصلی اعتراض در نزدیکی دهلی نو شدند.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند روز یکشنبه نخستین اظهارات خود در مورد خشونت هفته گذشته دهلی را طی سخنرانی رادیویی اظهار کرد و گفت: کشور از توهین به پرچم هند در ۲۶ ژانویه در دهلی ناراحت شده است.

وی افزود: دولت متعهد به مدرن‌سازی کشاورزی و همچنین در حال برداشتن گام‌های بسیار در این مسیر است.

کشاورزان می‌خواهند دولت سه قانون جدید را- که در ماه سپتامبر از سوی دولت مودی معرفی شد- پس بگیرد. آن‌ها می‌گویند این قوانین کشاورزی به معیشت آن‌ها آسیب زده و به خریداران عمده تولیدات خصوصی سود می‌رساند.

دولت می‌گوید اصلاحات، فرصت‌های جدیدی را به روی کشاورزان می‌گشاید و از رهبران کشاورزان برای گفت‌وگوهای جدید دعوت کرده تا به بن‌بست‌ها پایان دهد.

اگر چه مودی محبوب‌ترین سیاست‌مدار هندی است، اما وضعیت او در مناطق روستایی- جایی که اکثر هندوها زندگی می‌کنند- می‌تواند با نحوه رسیدگی وی به تلاطم دوماهه کشاورزان تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب ببیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha