• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99111309617
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری استان ایلام از ۱۳.۸ به ۸.۳ درصد از سال ۹۲ تاکنون

کاهش نرخ بیکاری استان ایلام از ۱۳.۸ به ۸.۳ درصد از سال ۹۲ تاکنون

ایسنا/ایلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۳.۸ به ۳/۸ درصد در دولت تدبیر و امید خبر داد.

«رحمت‌الله قیصوری» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تبیین دستاوردها و تشریح پیشرفت‌های علمی انقلاب اسلامی و جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و همچنین آگاهی دادن به مردم بویژه نسل جوان جامعه درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان چالش های پیش روی نظام، یکی از راه های تقویت همبستگی و وحدت ملی است.

وی با اشاره به نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راهبری توسعه و پیشرفت اقتصادی، برنامه ریزی، بودجه‌ریزی و نظارت ، تصریح کرد: تلاش دولت تدبیر  و امید شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها و پتانسیل های عظیم این استان در سال های آینده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از کاهش نرخ بیکاری استان از ۱۳.۸ به ۳/۸ درصد در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: افزایش تعداد شاغلان از ۱۴۳ هزار و ۸۱ نفر  به ۱۵۶ هزار و ۱۵۲  نفر ، کاهش تعداد بیکاران از ۲۷ هزار و ۶۳۶ نفر  به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر نشانه توجه دولت به مقوله کارآفرینی است.

قیصوری از افزایش میزان صادرات از گمرک استان از ۱ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان به ۸ هزار و۲ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در بخش کشاورزی گفت: در این سال ها میزان کشت گلخانه ای از  ۱.۲ هکتار به ۳۰ هکتار ،  تولید محصولات گلخانه ای از ۷۲ به ۱۰۶ تن،  تولید محصولات کشاورزی از ۸۶۵ هزار و ۶۴۳   به یک میلیون تن،  سطح پوشش سامانه های آبیاری تحت فشار از ۲۱ هزار و ۲۲۶   هکتار به ۱۲۰هزار هکتار و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از  ۲۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام   از  افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از  ۹۵/۰ درصد به ۱.۳۴ درصد خبر داد و تصریح کرد: صدور جواز تاسیس از ۴۶ فقره ی قبل از دولت تدبیر  وامید به  به ۲۵۰  فقره و  افزایش پروانه بهره برداری از  ۹  به ۳۰ فقره نشانه عزم دولت برای نگاه مثبت به سرمایه‌گذاران بوده است.

قیصوری  افزایش تولید شیر از ۸۹ هزار  به ۹۲۰۰۰ تن،  افزایش تولید گوشت قرمز از ۲۵۰۰۰ تن به ۲۸۰۰۰ تن،  افزایش تولید آبزی پروری از ۶۰۰۵ تن به ۹۹۶۱ تن،  افزایش تولید گندم از ۱۵۰هزار تن به ۳۰۰ هزار تن و  افزایش تولید کلزا از ۲۲۰۰ تن به ۲۱۵۰۰ تن را بیانگر تلاش برای بهره‌وری بیشتر اعلام کرد.

وی درباره آخرین آمار بخش صنعت و معدن از صدور ۳۱۷ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۶۴۵۶ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۶۷ نفر و افزایش تعداد کارگاه های صنعتی ده نفر کارکن و بیشتر از ۳۷۵  به  ۵۳۶ کارگاه خبر داد و تصریح کرد: تعداد معادن استان از ۶۸ واحد به ۸۲ واحد و تعداد کارگاه های فرش استان  از ۱۸۴ به ۲۱۶ کارگاه و تعداد مجوزهای صنفی صادره استان از ۱۳۵۰۰ به ۳۴۲۸۲ فقره افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha