• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99111309693
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۳ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۳ بهمن ایسنا

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه/ تجدیدمیثاق رئیس جمهور و رییس مجلس با آرمان‌های امام راحل/ انتخاب منوچهر متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیم/ ورودی به تایید واکسن نداشته و نداریم/راه گفت‌وگو با عربستان باز است

به گزارش ایسنا، پاسخ های سخنگوی وزارت امور خارجه به سوالات خبرنگاران در نشست خبری امروزش در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در بخشی از این نشست با تأکید بر اینکه تنها مرجعیت صلاحیت دار تأیید واکسن کرونا در داخل کشور و درخواست برای تسهیل خرید آن بر عهده وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است، افزود: وزارت خارجه با جدیت تلاش کرده که مصوبات آن ها را اجرایی کند و ورودی به تأیید صلاحیت این واکسن ها نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با رابطه ایران با عربستان سعودی گفت: ما باز هم تأکید می کنیم مسیر و راه گفت و گو همچنان باز است و هر گاه عربستان مسیر خود را اصلاح کند، به جنگ یمن خاتمه بدهد و بپذیرد که تنها در چارچوب گفت وگوهای درون منطقه ای است که می توان به یک فهم مناسب رسید و ترتیبات امنیتی پایداری داشت، جمهوری اسلامی ایران هم پذیرای آن خواهد بود و آغوش ما برای آن ها باز است.

وی همچنین در ارتباط با برجام و رایزنی با آمریکا گفت: ما گفت وگوی دو جانبه ای با آمریکا نخواهیم داشت و آمریکایی ها باید به آنچه که در مورد برجام گفته اند عمل کنند، 

به اعتقاد امام (ره) آرای هر نسل با برگزاری انتخاباتی رقابتی محقق می شود

دومین خبر پربازدید،‌ اظهارات رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی با استناد به سخنان امام (ره ) گفت: آرای مردم در هر نسل و هر زمان، زمانی محقق می‌شود که ما یک انتخابات پرشور رقابتی پیش پای مردم بگذاریم.

همت دولت در دوران فشار ترامپ ستودنی بود

در همین مراسم حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی،‌یادگار امام گفت: هر کسی دلسوز کشور است این را می داند که هیچ چیزی در حال حاضر مثل مشکل معیشت مردم، گرانی، بیکاری و فقر نمی تواند به سستی پایه های نظام منجر شود. برای اینکه بزرگترین شاهد پیروزی انقلاب، کارآمدی نظام است. همت دولت در طول این سال ها و به خصوص دورانی که ترامپ نابخردانه و ظالمانه و در اوج حقد و کینه شدیدترین تحریم را اعمال کرد، ستودنی است

مجلس یازدهم عنوان مجلس انقلابی را از رهبر انقلاب گرفته است

همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافت و تاکید کرد: مجلس یازدهم عنوان مجلس انقلابی را از رهبر معظم انقلاب گرفته است لذا باید سنگربان راه امام (ره) باشد و در مسیر تحقق آرمان‌های ایشان در راه برطرف کردن دغدغه‌های مردم گام بردارد. امام (ره) فرمودند ما می‌توانیم لذا اکنون وظیفه همه ما در مجلس است تا به دنبال تحقق خداباوری، مردم‌باوری و خودمحوری باشیم.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

تجدیدمیثاق رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل

تجدید میثاق رئیس و نمایندگان مجلس با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب

انقلاب اسلامی با پیوند بین مردم و رهبری از همه توطئه‌ها سربلند بیرون آمد

رسالت ما تحقق بیشتر آرمان‌های مکتب انقلاب است

بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است

انقلاب اسلامی به آزادی اندیشه، جامه عمل پوشاند

***

به جای پرداخت یارانه، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم

ارزیابی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۰ هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

محمدرضا پورابراهیمی پرداخت یارانه در بلندمدت را خطای راهبردی دانست و گفت که بهتر است به جای پرداخت یارانه نقدی، قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان شد

خبر بعدی، انتخاب منوچهر متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی بود.

اسدالله بادامچیان در حاشیه نشست خبری با اهالی رسانه با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز آقای متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان مشخص شدند و جانشین ایشان هم خانم نیره قوی شدند و بحث‌های شورای وحدت را می‌توان از ایشان و جانشین وی پرسید.

خبرهای دیگر در این زمینه را در لینک های زیر دنبال کنید.

بین قالیباف و رییسی باید دید کدام به درد گام دوم انقلاب می‌خورد

شورای نگهبان به مصوبه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ایراد گرفت

احزاب فقط می‌توانند عضو یک جبهه باشند

***

هدف ما هسته‌ای نشدن ایران است

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تلاشها برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران هم از پرمخاطب ها بود.

بنی گانتز در گفت‌وگو با شبکه مصری الغد مدعی شد: اسرائیل یک هدف مشخص دارد؛ اینکه ایران هسته ای نشود و این نه تنها به نفع اسرائیل است، بلکه اولین و مهم ترین منفعت جهانی و منطقه ای است.

توصیه نماینده ترامپ به بایدن برای استفاده از اهرم فشار علیه ایران

همچنین الیوت آبرامز نماینده آمریکا در امور ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با بیان اینکه "امیدوار است بایدن به توافق هسته ای بازنگردد" گفت که برداشته شدن تحریم ها علیه تهران باید در ازای آزادی تمام شهروندان آمریکایی زندانی در ایران باشد.

دوره رویکرد منفعلانه نسبت به پرونده هسته‌ای به سر آمده است

ابراهیم رضایی،‌ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرد که طرف مقابل در برجام‌ باید بداند که دوره رویکرد منفعلانه نسبت به پرونده هسته‌ای به سر آمده و آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این دوره اقدام در مقابل اقدام راهبرد نظام می‌باشد.

برخی اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

انتظارات ایران از اروپا در برجام به هیچ‌وجه برآورده نشد

دولت جدید آمریکا همان خواسته‌های تیم ترامپ از ایران را دنبال می‌کند

دوره بایدن می‌تواند فرصتی باشد برای شروعی تازه میان ایران و عربستان

***

دولت‌ها به کمتر حکومت‌کردن راضی شوند/ تغییر جامعه را از ریزبدنه‌ها شروع کنیم

ارزیابی محمدرضا تاجیک درباره آسیب‌شناسی علل و عوامل ناکارآمدی دولت‌های پیشین و موانع کارآمدی دولت‌ها پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید تا دیر نشده و طبیعت جامعه عوض نشده است، دولت‌ها به مسیر اصلی برگردند و این ممکن نمی‌شود مگر اینکه خود دولت‌ها تلاش کنند که کمتر حکومت کنند و به کمتر حکومت‌کردن راضی شوند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم که تغییر جامعه را از ریزبدنه‌ها شروع کنیم و مناسبات و رفتارهای اجتماعی، فرهنگ عمومی و حالات و احوال مردم و خودمان را تغییر دهیم در این صورت سیاست و سیاستمداران ما هم تغییر می‌کنند در غیر این صورت این توالی را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha