• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99111309859
  • خبرنگار : 71234

بازدید اعضای کمیسیون آموزش از پارک علم و فناوری پردیس 

بازدید اعضای کمیسیون آموزش از پارک علم و فناوری پردیس 

رییس کمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات از بازدید اعضای این کمیسیون از بخش های مختلف پارک علم و فناوری پردیس خبر داد.

به گزارش ایسنا علیرضا منادی سفیدان در توضیح بازدید اعضای کمیسیون گفت: پارک علم و فناوری پردیس تابلوی بسیار زیبایی از توسعه علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. مسیر ۴۰۰ ساله ای را که آمریکایی ها و اروپایی ها در حوزه علم و فناوری طی کرده اند  ما توانستیم ۴۰ ساله پشت سر بگذاریم.

به گفته وی پارک علم و فناوری پردیس ضمن بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان کشور باعث شده که دانشمندان به نام بین المللی نیز بر این فعالیت های ارزنده صحه بگذارند. قطعا مجلس در زمینه فعالیت های فناورانه قاطعانه حمایت می کند.

منادی  تدوین طرح جهش تولید دانش بنیان را یکی از گام های عملی و مهم مجلس برای توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و گفت: معافیت های در نظر گرفته شده در این قانون برای شرکت های دانش بنیان موجب رشد و توسعه فعالیت های این شرکت ها در آینده خواهد شد.در بودجه ۱۴۰۰ نیز کمیسیون آموزش یکی از مدافعان جدی فعالیت های فناورانه بود به طوری که با تلاش نمایندگان این کمیسیون در کمیسیون تلفیق اعتبارات در نظر گرفته شده برای صندوق نوآوری و شکوفایی حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشت که امیدواریم این رقم تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این بازدید اعضای کمیسیون آموزش پس از حضور بر مزار شهدای گمنام پارک علم و فناوری پردیس در نشستی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی صفاری نیا رئیس این پارک حضور یافتند. در این نشست گزارش عملکردی از فعالیت های پارک علم و فناوری پردیس به نمایندگان عضو کمیسیون آموزش ارائه شد و برنامه های آتی پارک علم و فناوری پردیس برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تشریح کردند.

در ادامه اعضای کمیسیون آموزش از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک به عنوان نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه بازدید کردند. همچنین از شرکت های پژوهش گستر فعال در حوزه مکانیک و تجهیزات خاص صنعتی، الکترونیک برتر فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و آریا طب فیروز فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و تنها تولیدکننده دستگاه دیالیز در خاورمیانه بازدید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha