• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111309944
  • خبرنگار : 71145

تقویت حضور نیروهای آمریکایی در داخل بزرگترین میدان گاز طبیعی در شرق سوریه

تقویت حضور نیروهای آمریکایی در داخل بزرگترین میدان گاز طبیعی در شرق سوریه

بیش از ۳۰ خودروی حامل مواد لجستیک و سلاح‌ و مهمات مختلف و نیز برخی تجهیزات نفتی وارد میدان گازی کونیکو شدند؛ جایی‌که آمریکا از آن به عنوان پایگاه خود در منطقه استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای اشغالگر آمریکا برای آموزش نیروهای مزدور مورد حمایت خود در داخل میدان گازی کونیکو که بزرگترین میدان گاز در سوریه است، تلاش می‌کنند، جایی‌که ۱۰ میلیون متر مکعب از گاز طبیعی را تولید می‌کند و آن برای جذب نیروهای مزدور جهت محافظت از تاسیسات گازی و نفتی در منطقه استفاده می‌شود این میدان گاز توسط آمریکا اشغال شده و نیروهایش از آن به عنوان پایگاه‌های تحت کنترل خود استفاده می‌کنند. به این ترتیب آمریکایی‌ها سرقت نفت این منطقه را تسهیل بخشیده و تولیدات آن را به طور مستقیم به خاک عراق منتقل می‌کنند.

نیروهای آمریکایی از میدان گازی کونیکو به عنوان بازداشتگاه ساکنان عشایر عربی منطقه استفاده می‌کنند چراکه مخالفان حضور آنها در منطقه را به یکی از زندان‌هایشان در کونیکو و نیز به میدان نفتی العمر در نزدیکی منطقه می‌فرستند.

درباره میدان نفتی العمر که یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق سوریه است نیز نیروهای گشتی آمریکا در شهرک الشحیل با پشتیبانی هوایی بدون هیچ دلیلی گشت زنی می‌کنند.

به گفته منابع محلی، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) حملاتی به شهرک مذکور انجام داده و گروهی از جوانان را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم بردند.

منابع عشایر به اسپوتنیک گفتند، حسن الجراح یکی از نیروهای آسایش مورد حمایت آمریکا صبح امروز به دست افراد ناشناس در شهرک الصبحه ترور شد. این عملیات در راستای سلسله عملیات ترور در منطقه علیه نیروهای قسد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۰۰:۰۹

بایدروسیه وسوریه ومقاومت آمریکارابااردنگی ازسوریه بیرون بیاندازند.