• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99111309978

افزایش بهای خدمات شهرداری قم در سال آینده

افزایش بهای خدمات شهرداری قم در سال آینده

ایسنا/قم جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم برگزار و از دخالت سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار در نرخ‌گذاری و تعیین تعرفه‌ها انتقاد شد.

یک‌صد و هشتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با حضور شهردار، معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه لوایحی اخذ متمم بودجه سال ۹۹ سازمان‌های تابعه شهرداری قم موردبررسی قرار گرفت.

لایحه نخست  اخذ مجوز متمم سازمان کشتارگاه در سال ۹۹ موردبررسی قرار گرفت و  رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم ضمن بررسی لایحه اخذ مجوز عوارض و تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۰ سازمان کشتارگاه با اعتراض دخالت‌های سازمان تعزیرات در نرخ تعرفه‌های اظهار داشت: متأسفانه شاهد دخالت‌های سازمان تعزیرات در نرخ‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر هستیم.

مجید اخوان وظیفه سازمان تعزیرات را نظارت بر اجرای نرخ‌های مصوب شورا دانست و افزود: دخالت سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار در نرخ‌گذاری و تعیین تعرفه‌ها یک تخلف قانونی بوده و هیچ توجیهی نداشته و چرا باید سازمان‌ها را جریمه کرده باشند.

انتقاد از دخالت سازمان تعزیرات در قیمت‌گذاری‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با تأکید بر وظیفه شورای اسلامی مبنی بر تعیین عوارض و خدمات بها تصریح کرد: پس از تصویب نرخ بها خدمات و عوارض لازم اجرا بوده و ستاد تنظیم بازار و تعزیرات نمی‌توانند تعرفه را تغییر داده و یا به علت نرخ‌ها، سازمان‌ها را جریمه کنند و آن‌ها تنها می‌توانند نظارت داشته باشند.

عبدالله جلالی با گلایه از رها شدن نرخ‌گذاری درست بر کالاهای اساسی ابراز کرد: وظیفه ستاد تنظیم بازار نرخ‌گذاری بر روی کالاهای اساسی بوده که متأسفانه رهاشده و هرروز شهر را دچار مشکلات کرده و به تعیین نرخ بهای خدمات که وظیفه آنان نیست ورود کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر  عضو دیگر شورای شهر نیز در اعتراض به عملکرد سازمان تعزیرات و ستاد تنظیم بازار گفت: وقتی رأی دیوان عالی حق ورود شعبات دیگر را نداده چطور تعزیرات به حوزه اختیارات شورا ورود می‌کند.

سازمان تعزیرات حق دخالت در نرخ‌گذاری ندارد

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در بخش دیگری از این جلسه نظارت را تنها وظیفه تعزیرات دانست و تأکید کرد: تعزیرات درصورتی‌که اختلافی در اجرای قیمت‌هایی که مراجع تصویب کرده‌اند ایجاد شود اجازه ورود داشته و نمی‌تواند در نوع نرخ‌گذاری دخالت کند.

زین‌العابدین قراچورلو وظیفه تنظیم بازار را قیمت‌گذاری بر روی کالاها دانست و افزود: وظیفه ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری بر روی بهای خدمات نبوده و تنها می‌تواند بر روی کالاهای اساسی و مصرفی قیمت‌گذاری کند.

این لایحه بهای خدمات درنهایت با توجه به بررسی کمیسیون برنامه بودجه و نظر موافق کمیسیون بااعتبار ۹۱ میلیارد ریال تصویب شد.

لایحه مجوز متمم بودجه سال ۹۹ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک که درمجموع به علت کاهش درآمد پارکینگ‌ها و رکود مسافرت‌ها و پارک خودروها کاهش پیداکرده است، اما در تعرفه رنگ‌ها افزایش پیداکرده و با نظر موافق کمیسیون و اعتبار ۱۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  تصویب شد.

اخذ مجوز متمم بودجه سازمان‌ها

اخذ لایحه متمم سازمان زیباسازی در سال ۹۹ که ۱۰میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد تومان افزایش پیداکرده و در حوزه سازه‌های تبلیغاتی و افزایش قیمت واگذاری با افزایش درآمد دارند و در بخش زیباسازی سیما و منظر شهری نیز افزایش داشته است که با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

روح‌الله امراللهی اخذ مجوز متمم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در سال ۹۹ قرائت کرده و اظهار داشت: در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با افزایش کمتر از ۲۵ درصد در عوارض و تعرفه‌ها روبه‌رو هستیم و فقط در یک مورد اخذ مجوز سالیانه طرح از مبلغ ۷۲۰ هزار تومان به مبلغ یک‌میلیون تومان تصویب شد.

سپس لایحه اخذ مجوز متمم سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در سال ۹۹ با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز با تأکید برافزایش تعرفه طرح ابراز کرد: با توجه به افزایش پنج برابری جریمه ورود به محدوده طرح این افزایش نرخ اعلام‌شده است.

عباس ذاکریان با تأکید بر لزوم افزایش نرخ پارکینگ تصریح کرد: نرخ پیشنهادات افزایش پارکینگ برای ساعت اول هیچ تغییری نکرده و برای ساعت دوم به دو هزار تومان و در ساعت سوم به سه هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha