• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99111410105
  • خبرنگار : 50210

همزمان با دهه فجر؛

عملیات اجرایی آبرسانی به رینگ جنوبی اراک آغاز شد

عملیات اجرایی آبرسانی به رینگ جنوبی اراک آغاز شد

ایسنا/مرکزی همزمان با ایام الله دهه فجر، عملیات اجرایی آبرسانی به رینگ جنوبی اراک از سد کمال صالح شازند آغاز شد.

سید علی آقازاده چهاردهم بهمن ماه در جریان افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان اراک، اظهار کرد: این پروژه با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان و با طول حدود ۲۴ کیلومتر در رینگ شمالی و جنوبی در حال پیشرفت است و امیدواریم قدم خوبی جهت خدمات رسانی به مردم با اجرای این پروژه انجام گیرد.

وی گفت: با انجام این پروژه و اتمام پروژه آبرسانی از سد کمال صالح به اراک در واقع کل شهروندان این شهر از آبی سالم برخوردار می شوند و این مهم یکی از هدفگذاری های دولت بوده است.

استاندار مرکزی افزود: به هر میزان که برداشت از چاه برای تامین آب شرب کمتر شود، بهتر خواهد بود، چراکه املاح و نیترات آب چاه بالاست و برای شرب مناسب نیست، از سویی سطح آب های زیرزمینی کاهش نمی یابد و می توان با تقویت آنها آب دشت اراک را برای مصارف دیگر مانند کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، در این آیین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به اتمام پروژه آبرسانی به رینگ شمالی اراک از سد کمال صالح شازند، اظهار کرد: در پروژه مذکور امکان انتقال آب به میزان ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه برای مناطق شمالی اراک مهیا شد و اجرای حدود ۹.۵ کیلومتر طول خط انتقال در این طرح، ۲۵ میلیارد تومان هزینه به همراه داشت.

عزت الله آمره ای در خصوص پروژه رینگ جنوبی، گفت: خط انتقال این پروژه ۱۴ کیلومتر است و خوشخبتانه تمام لوله ها خریداری شده اند و ۲.۵ کیلومتر آن در حال اجراست.

وی تصریح کرد: کار در این پروژه سنگین است و امیداریم اگر مشکلی در تامین اعتبار ایجاد نشود بتوانیم تا پایان سال آینده پروژه را به بهره برداری برسانیم.

آمره ای با بیان اینکه تا این لحظه برای پروژه انتقال آب به رینگ جنوبی اراک از سد کمال صالح به جهت خرید لوله ها ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در ادامه راه با دیون لوله های خریداری شده و هزینه های اجرایی روبرو خواهیم بود و طبق برآورد صورت گرفته برای ادامه کار این پروژه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: با اجرای این رینگ در واقع ۲۰ درصد از شهر اراک که هنوز به سد کمال صالح متصل نشده است، می تواند از آب این سد بهره مند شوند و امکان توزیع ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب در مسیر رینگ جنوبی مهیا می شود و شهرک هایی مانند کوی رضوی، مسکن، فاز یک و دو شهید بهشتی، ولیعصر از آن منتفع خواهند شد.

آمره ای با اشاره به ذخیره مناسب سد کمال صالح در شرایط کنونی، افزود: با وجود اینکه وضعیت بارندگی خوب نیست، اما ذخایر سدهای استان خوب است و مشکل و نگرانی برای تامین آب شرب مردم در تابستان وجود ندارد.

سید علی آقازاده چهاردهم همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه اقتصادی و عمرانی در این شهرستان به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان، اشتغال ایجاد شده به کمک این تعداد پروژه را بالغ بر ۴۱۰۰ شغل برشمرد.

وی با اشاره به پروژه های مهم این شهرستان همچون آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به رینگ جنوبی به طول ۱۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان، اظهار کرد: امروز بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی که توسط یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در روستای امان آباد احداث شده، انجام گرفت و در کنار آن نیز ۱۷۴ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با رقم اعتباری بیش از ۵۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

آقازاده با اشاره به حضور در کارخانه تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز کرونا، افزود: امروز واحد دوم تجهیزات پزشکی این شرکت افتتاح شد و با توجه به گسترش ویروس کرونا در یک سال اخیر کمک بسیار خوبی به همه مراکز درمانی شده است.

آقازاده اضافه کرد: در ادامه برنامه‌های شهرستان اراک، افتتاح ۲۰ غرفه عرضه انواع محصولات میوه و تره بار، کلنگ‌زنی یک سردخانه ۵ هزار تنی و بهره‌برداری از تعدادی نیروگاه خورشیدی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان احداث شده است، نیز انجام گرفت.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha