• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111410420
  • خبرنگار : 71605

فعالیت سربازان انگلیسی تحت فرماندهی مقام چینی در مالی

فعالیت سربازان انگلیسی تحت فرماندهی مقام چینی در مالی

۳۰۰ سرباز انگلیسی که به عنوان بخشی از نیروهای سازمان ملل متحد برای مقابله با خشونت افراط‌گرایان در مالی اعزام شده‌اند، تحت فرماندهی یک بخش چینی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه تلگراف، سرهنگ دوم "تام رابینسون"، مقام فرماندهی Light Dragoons ارتش بریتانیا گفت: ارتش چین یک بیمارستان برای مأموریت سازمان ملل فراهم کرده و مسئول حفاظت از کمپی بوده که به سربازان بریتانیایی اسکان داده است.

رابینسون اظهار کرد: من برای یک سرتیپ چینی کار می‌کنم که فرمانده بخش است. ایشان یک شخص حرفه‌ای است و من از همکاری با او لذت می‌برم.

تصور می‌شود این نخستین باری باشد که نیروهای بریتانیایی تحت فرماندهی یک مقام چینی قرار گرفته‌اند، اگرچه نیروی دریایی سلطنتی در کنار نیروی دریایی چین در عملیات ضددزدان دریایی پیرامون شاخ آفریقا فعالیت کرده است.

این اخبار در حالی مطرح می‌شود که تنش بین انگلیس و چین به دنبال نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ، ادعاهای حاکمیتی تهاجمی چین در هند و اقیانوس آرام و سؤالات پیرامون ریشه همه‌گیری کووید ۱۹، روابط بین لندن و پکن را تیره و تار کرده است.

گروه ویژه انگلیس متشکل از سربازانی که عمدتاً از Light Dragoons و گردان دوم هنگ سلطنتی انگلیان انتخاب شده‌اند، به تازگی گشت‌زنی نخست خود در مالی را به پایان رسانده‌اند.

مأموریت سازمان ملل در مالی در ۲۰۱۳ آغاز شد و نیروهای فرانسوی سال بعد در عملیات ضدتروریسم جداگانه‌ای به آنجا اعزام شدند. در سال ۲۰۱۵ توافق صلحی بین دولت مالی و بسیاری از گروه‌های مبارز به امضا رسید.

مالی و منطقه گسترده‌تر "ساحل" در غرب آفریقا، به عنوان ناحیه‌ای تلقی می‌شود که در آن‌ افراط‌گرایی اسلام‌گرا و خشونت تروریستی در حال رشد است.

انگلیس به عنوان بخشی از اعزام سازمان ملل در این منطقه، به مدت سه سال نیروی شناسایی متخصص فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha