• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99111410617
  • خبرنگار : 71461

با محوریت مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع)؛

جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات برگزار می‌شود

جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات برگزار می‌شود

سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با محوریت مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در حوزه رسانه و فضای مجازی با مشارکت معاونت قرآن و عترت و اداره ارشاد استان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عبدالهادی فقهی زاده – معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -  صبح امروز سه‌شنبه (۱۴ بهمن ماه) در نشست تشریح برنامه‌های سومین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با محوریت مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: عامل پیروزی در انقلاب اسلامی روحیه جهاد و شهادت طلبی بوده است انقلاب اسلامی دو هدف داشته و دارد که هر دوی آنها در قرآن آمده است یکی نفی سلطه و کسب استقلال و دیگری زمینه سازی برای برپایی قسط و عدل است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جشنواره ملی مطبوعات و رسانه گفت: این جشنواره مخاطبانش اصحاب رسانه هستند ما در صدد هستیم که خبرنگاران را با محوریت قرآن و عترت دراین جشنواره داشته باشیم و از ظرفیت رسانه و بخصوص فضای مجازی برای پیشبرد تولیدات قرآنی و اهل بیت (ع) بهره ببریم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که در زمانی که قرآن نازل شد پیامبر اکرم (ص) از حفظ قرآن به نوعی به عنوان رسانه بهره برد، گفت: حفظ قرآن یکی از ابزاری بود که پیامبر (ص) از آن به عنوان رسانه استفاده کردند تا از این طریق قرآن به خانه‌های مردم برود. ما درصدد هستیم آموزه‌های هدایت بخش را به زبان روز و با تلاش در حوزه رسانه و مطبوعات به خانه‌ها ببریم. در حقیقت گفتمان سازی و اخلاق محوری با خواستگاه قرآن کریم و اهل بیت (ع) بهره ببریم تا از این طریق به مقابله با دشمنان بپردازیم.

فقهی زاده ادامه داد: با استفاده از پردازش‌های هنرمندان در عرصه رسانه و فضای مجازی می‌توانیم ترفندهای دشمنان را خنثی کنیم. ما درصدد ارتباط نسل‌ها هستیم و نسل امروز باید بداند که نیازمند قرآن است. باید ثبت، نگرش، و رفتارش را بر اساس آموزه‌های قرآنی تبیین کند. این امر از طریق رسانه امکان پذیر خواهد بود. امیدواریم ضامن تبین قرآن کریم بتوانیم از جامعه هدف که فعالان رسانه و نهادهای قرآنی است بیشتر در این جشنواره بهره ببریم.

در ادامه فلاح -مدیر کل ارشاد استان سمنان- با تاکید بر این که این جشنواره در قالب مطبوعات و فضای مجازی است گفت: از بین تیتر برتر، عکس برتر و خبر و انیمیشن، پادکست، واینفوگرافی نفرات برتر انتخاب می‌شوند واخختامیه در ۱۳ ماه رمضان در استان سمنان برگزار خواهد شد. ما از تمام فعالان فضای مجازی می‌خواهیم که مشارکت کنند چراکه در دنیای امروز فضای مجازی بسیار اثر بخش است و باید در این فضا به تولیدات محتوای دینی بپردازیم.

در ادامه خدمتکار گفت: جشنواره آیات یک رویداد ملی و جریان ساز در حوزه دینی است ومعاونت قرآن و عترت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته است و بر همین اساس دهها جشنواره در راستای این موضوع برنامه ریزی شده است. از جمله فعالیت ما برگزاری جشنواره فیلم آیات در استان بوشهر، جشنواره هنرهای نمایشی وتئاتر در خراسان شمالی، جشنواره داستان نویسی در خراسان جنوبی، جشواره داستانک آیات در استان گلستان، جشنواره شعر آیات در استان سیستان و بلوچستان، جشنواره نغمات در استان آذربایجان شرقی، جشنواره عکس در استان کرمان، جشنواره چلچراغ در معاونت، جشنواره نغمه‌های محمدی در معاونت قرآن  عترت و جشنواره مطبوعات در استان سمنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha