• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 99111410628
  • خبرنگار : 71573

تسلیت برای درگذشت حسن محجوب

تسلیت برای درگذشت حسن محجوب

خانه کتاب و ادبیات ایران با ارسال پیامی درگذشت حسن محجوب، ناشر و کتابفروش پیشکسوت را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در متن این پیام آمده است: «جامعه فرهنگ‌پرور نشر کتاب و کتابفروشی ایران، در ماه‌های پایانی آخرین سال سده ۱۴ خورشیدی، ناباورانه یکی از پیشکسوتان صدیق و بزرگ‌مردان اثرگذار خود، زنده‌یاد حسن محجوب را از دست داد.

او از بزرگان نشر و کتابفروشی بود که در قانون‌مداری و ارتقای نظام صنفی و همکاری با اتحادیه ناشران و کتابفروشان، همواره برای رشد فرهنگ نشر و کتاب پیشتاز بود. 

شرکت سهامی انتشار در میانه دهه سی خورشیدی بر اساس خرد جمعی فرزندان دانا و پرتلاش کشور عزیزمان ایران شکل گرفت و به مرور توانست با توجه به اهداف بنیان‌گذاران خود در میان ناشران کشور اثرگذاری خود را در جامعه دانشگاهی و فرهنگی ایجاد کند. 

رشد موثر فرهنگی، پویایی در حوزه اندیشه و تداوم فعالیت موسسه سهامی انتشار در حوزه فرهنگ مکتوب را باید مرهون تدابیر حسن محجوب دانست که در بیش از شش دهه و گذر از دیدگاه‌ها و اندیشه‌ها و نیز روزها و سال‌ها این موسسه فرهنگی را راهبری کرد. محجوب مشی روشنگرانه‌ای در کار خود داشت. 

او مدیری برنامه‌ریز بود؛ پایبندی به اصول دینی، سعادت‌خواهی، صداقت، سادگی و آزادگی و نیز توسعه رفتار اخلاقی و گسترش علم و دانش، توجه به حفظ هویت و منافع ملی  نقشه راهی بود که او در طی سال‌ها مدیریت خود بدان توجه داشت. افزون بر این او مدیری مسولیت‌پذیر بود و آن‌چنانی که در اهداف موسسه بیان کرده است همواره خود و موسسه را نسبت به مشتریان، پدیدآورندگان، کارکنان، سهامداران و جامعه مسئول و پاسخگو می‌دانست. در همین راستا در سال ۱۳۸۲ به عنوان خادم برگزیده نشر از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده و در سال ۱۳۹۴ به عنوان پیشکسوت صنعت نشر از او تقدیر شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت مدیر اندیشمند و فرهیخته موسسه سهامی انتشار را به خانواده معزز و معزای محجوب تسلیت عرض می‌کند و برای آن مرحوم از خداوند منان رحمت واسعه الهی و برای فرزندان برومند ایشان و نیز همکاران ارجمند آن مرحوم صبر و اجر آرزومند است. همچنین به اصحاب نشر و اعضای محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان که سوگوار یکی از اعضای پیشکسوت خود هستند تعزیت و تسلیت عرض می‌شود.»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha