• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99111410641
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ بهمن ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۴ بهمن ایسنا

مکانیسم پیشنهادی ظریف برای هماهنگ کردن اقدامات آمریکا و ایران جهت اجرای کامل برجام/ مخالفت مجلس با کلیات بودجه ١۴٠٠/ توضیحات رییس جمهور درباره اجرای واکسیناسیون در کشور و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مکانیسم پیشنهادی ظریف برای هماهنگ کردن اقدامات آمریکا و ایران جهت اجرای کامل برجام

به گزارش ایسنا، گفت و گو وزیر خارجه کشورمان با شبکه خبری سی‌ان‌ان در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

محمد جواد ظریف در بخشی از این گفت و گو تصریح کرد: لازم است دولت آمریکا به برجام برگردد و ایران آماده خواهد بود فوراً [این اقدام] را پاسخ دهد. زمان، مهم نیست، مسئله این است که آیا ایالات متحده -دولت جدید [آمریکا]- می‌خواهد سیاست‌های شکست‌خورده دولت ترامپ را دنبال کند یا نه.»

وی در پاسخ به سوال «کریستین امان‌پور» مبنی بر اینکه آیا ممکن است از مکانیسمی برای حل و فصل اختلافات بر سر اینکه کدام طرف باید نخست به برجام برگردد استفاده کرد؟،‌ گفت: «می‌توان مکانیسمی برای همزمان‌ کردن یا هماهنگ‌ کردن آن (بازگشت ایران و آمریکا به برجام) داشت.»

شروط یک سناتور جمهوری‌خواه برای توافق آمریکا با ایران

همچنین یک سناتور جمهوری خواه آمریکا در یادداشتی در نشریه فارین پالیسی درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام به طرح چهار شرط زیاده خواهانه برای انجام هرگونه توافق جدید با ایران پرداخت و از جو بایدن خواست تا اهرم فشار بر تهران را حفظ کند.

جیم آینهوف توضیح داد: توافق جدید با تهران باید جامع و فراگیر و دائمی باشد. همچنین اجرای هر توافقی (با تهران) می بایست شفاف باشد و اجازه بازرسی‌های منظم و بی‌قید و شرط از برنامه هسته‌ای ایران را بدهد.

آمریکا هیچ نیتی برای احیای برجام ندارد/بایدن راه ترامپ را می‌رود

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این‌که آمریکا بعد از اجرای تعهدات ایران به برجام برمی‌گردد، تصریح کرد: شرط اصلی در برجام بازگشت آمریکا به این تعهد چندجانبه بین‌المللی است البته که آمریکا هیچ نیتی برای احیای برجام ندارد.

عباس گلرو با بیان این‌که بایدن همان راه ترامپ را می‌رود، اظهار کرد: منطقی این بود که بایدن در اولین گام دستور بازگشت به برجام را صادر کند و به آن بازگردد و شرط نگذارد. شرط گذاشتن و تاکید بر این‌که باید جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی کند همان حرف دونالد ترامپ است. 

 خبرهای دیگر در ارتباط با برجام را در لینک های زیر بخوانید.

تاکید پکن بر بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام

موضع مکرون درباره مذاکرات برجامی سیاست این اتحادیه نیست

***

مجلس با کلیات بودجه ١۴٠٠ مخالفت کرد

مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات بودجه ١۴٠٠ از خبرهای پربازدید امروز بود.

پس از ارائه گزارش سخنگوی کمیسیون تلفیق و اظهارات نمایندگان مخالف و موافق، کلیات لایحه بودجه به رای مجلس گذاشته شد که نهایت با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ٢۶١ نماینده حاضر به تصویب مجلس نرسید.

آماده همکاری با مجلس در انجام اصلاحات لایحه بودجه هستیم

همزمان با رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس، علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد :دولت آماده است با همه توان خود در کنار مجلس اصلاحات مورد نظر لایحه بودجه را بدون اینکه شاکله تغییر کند و درآمدهای واهی پیش بینی کنیم، انجام دهد.

توضیحات معاون دفتر رئیس جمهوری درباره عدم حضور روحانی در مجلس

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر درباره عدم حضور روحانی در جلسه بررسی بودجه نوشت:حضور ‎رییس جمهور برای دفاع از کلیات ‎بودجه نه الزام آیین‌نامه‌ای دارد و نه پیش از این مرسوم بوده؛ افزون بر این، دفاع از بودجه‌ای که دیگر نشانی از «لایحه» دولت ندارد و بیشتر «طرحی» است از سوی کمیسیون تلفیق، وجهی برای حضور رییس‌جمهور باقی نگذاشته است.

تغییر در شاکله لایحه بودجه صدمات جدی به معیشت مردم وارد می کند

انتقاد رییس جمهور از تغییرات انجام شده در لایحه بودجه دولت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای مدیریت اقتصاد کشور در شرایط جنگ اقتصادی و برای مدیریت مسیر توسعه تدوین شده است، افزود: از نظر دولت تغییر در شاکله و محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۰ می تواند صدمات جدی به معیشت مردم و مسیر توسعه و مدیریت اقتصاد کشور وارد کند.

رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ عروسی دولت است

الیاس نادران،‌ رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به عواقبی که رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ می تواند به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: دولت به دنبال رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ است و این اتفاق عروسی دولت خواهد بود.

حقوق مدیران ارشد ۱۵ برابر حداقل حقوق خواهد بود؛ نه ۲۱ برابر

همچنین محمدحسن آصفری،‌نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در موافقت با لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه مصوب کرده بود که حقوق مدیران ارشد ۲۱ برابر حداقل حقوق باشد ما در کمیسیون تلفیق به جای ۲۱ برابر ۱۵ برابر را پیشنهاد کردیم هر چند که با همان هم مخالفیم.

گزارش کامل ایسنا از بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

مجلس لایحه بودجه دولت را رد کرد یا گزارش کمیسیون تلفیق را؟

رد کردن گزارش کمیسیون تلفیق خودزنی مجلس بود

***

میلیون ها دوز واکسن خارجی وارد شده است/امیدواریم از تابستان واکسن داخلی وارد بازار شود

اظهارات رئیس جمهور درباره انجام چگونگی و زمان انجام واکسیناسیون در کشور  از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: میلیون ها دوز واکسن خارجی وارد شده و امیدواریم از تابستان هم واکسن داخلی وارد بازار شود. سال آینده حتما شرایط ما متفاوت خواهد بود البته همکاری مردم همچنان یک اصل مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha