• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99111410897
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار:

افزایش کاروان‌های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است

افزایش کاروان‌های حج در سیستان و بلوچستان امیدآفرین است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار گفت: افزایش ۴۰ درصدی کاروان‌های حج و زیارت استان که باعث می شود دیگر مردم این منطقه با کاروان‌های سایر استان‌ها اعزام نشوند، بسیار امیدآفرین است.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی ۱۴ بهمن ماه در نشست با کارگزاران حج و زیارت سیستان و بلوچستان که با حضور علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت برگزار شد اظهارداشت: خدمات که انجام می‌شود خدمات نظام جمهوری اسلامی بوده و به نام این و آن نیست وقتی این نگاه حاکم شود خداوند به کارها توفیق داده و اثرگذاری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان نگاه ویژه‌ای دارند افزود: در این دولت به صورت ویژه فرمایش رهبر معظم انقلاب و ۲ کلید واژه گنج پنهان در سواحل مکران و تنگه احد مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در سیستان و بلوچستان همیشه صحبت از محرومیت زده‌می‌شود و این واژه خوبی برای استان نیست خاطرنشان کرد: در واقع کشور از مواهب این استان محروم است.

وی بیان کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی نیز توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان شده و در راستای مصوبات سفر معاون اول رییس جمهوری در ۲ سال قبل ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در دولت در نظر گرفته شد.

موهبتی تصریح کرد: در موضوع توجه به حاشیه‌نشینی در سالجاری و سال گذشته بیش از  ۶۷ میلیارد تومان در حاشیه‌نشینی زابل هزینه شده و پنج محله حاشیه‌نشین این شهر از متن آن وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به توجه به بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در سالجاری نسبت به سال قبل  اعتبار بزرگراه‌ها ۱۳ برابر شده و بخشی از پروژه‌های در سطح استان از چابهار تا زابل شروع شده که نشان از توجه جدی به این مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در اسناد بالا دستی ویژگی‌های مهمی برای استان اشاره شده که مهمترین آن‌ها ترانزیت و تجارت بوده که برای تحقق این موضوع سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در بندر شهید بهشتی چابهار اتفاق افتاده و ظرفیت ۲.۵ میلیون تن بندر به ۸.۵ میلیون تن رسیده اما در واقع  ۱۵ میلیون تن امکان بارگیری دارد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع گازرسانی در سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی انجام شد و استان‌های مختلف معین شده و این مهم شتاب بسیار خوبی گرفته اظهارداشت: البته به دلیل اهمیت خط لوله نفت جاسک ۶ ماه پروژه گازرسانی به شهرهای این استان با تاخیر مواجه شد اما در ماه جاری با توجه به اتمام پروژه جاسک تولید لوله‌های گاز مجددا آغاز و امیدواریم در نیمه اول سال آینده گاز به زابل، میرجاوه، خاش و چابهار نیز برسد.

موهبتی گفت: ۱۲ هزار واحد مسکونی در حوزه خانه محرومان سال ۹۸ برای سیستان و بلوچستان سهمیه گرفته شد که به دلیل  اقدامات به موقع و کارهای خوبی که انجام گرفت هفت هزار و ۵۰۰ واحد جدید تشویقی نیز به این استان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن روستایی و مقاوم‌سازی خانه‌های سیلزده، پارسال ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد روستایی ساخته و هشت هزار واحد در حال مقاوم‌سازی است که با این اقدامات انجام شده به میانگین شاخص‌های مقاوم‌سازی روستایی کشور خواهیم رسید.

گفتنی است: کلنگ ساخت ساختمان اداری سازمان حج و زیارت سیستان و بلوچستان با حضور علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز بعد از این نشست به زمین زده شد.

قابل ذکر است که این ساختمان با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در حاشیه میدان امام رضا(ع) زاهدان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha