• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99111511197
  • خبرنگار : 50212

همزمان با دهه فجر انجام شد

بهره برداری از سردخانه دو منظوره در ساوه

بهره برداری از سردخانه دو منظوره در ساوه

ایسنا/مرکزی همزمان با ایام الله دهه فجر، در جریان سفر استاندار مرکزی به شهرستان ساوه یک باب سردخانه دو منظوره واقع در بلوار معصومیه (جاده قدیم ساوه به سلفچگان) به بهره برداری رسید.

سیدعلی آقازاده امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه که به منظور افتتاح پروژه های دهه فجر به شهرستان ساوه سفر کرده است، در آیین افتتاح سردخانه دو منظوره بخش خصوصی ساوه گفت: در سال پایانی دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی در راستای اجرای پروژه های صنعتی، عمرانی و خدماتی در سایه همدلی مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته ‌است و بیشترین حجم سرمایه گذاری نیز طی یکسال گذشته انجام شده است.

آقازاده افزود: در یک سال گذشته بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان مرکزی صورت گرفته و ساوه و زرندیه نیز سرآمد پروژه های اقتصادی و عمرانی بوده اند.

وی گفت: بهره برداری از ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب سهم ساوه از کوچری ظرف هفت ماه آینده و تلاش برای لوله گذاری ۹۶ کیلومتر دیگر با تخصیص ۴۴۰ لیتر بر ثانیه آب آرزوی دیرینه مردم ساوه برای برخورداری از آب شیرین و سالم را محقق خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این سردخانه خدمات بزرگی به مجموعه کشاورزی و تولیدات باغی و زراعی ارائه خواهد داد و یکی از نیازهای شهرستان است.

بر اساس این گزارش، مساحت عرصه این پروژه ۱۲ هزار متر مربع و فضای داخلی سردخانه ۴۵۰۰ متر مربع که مشتمل بر ۹ سالن دو منظوره بوده و با اعتبار ۶ میلیارد تومان احداث شده است.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شهرداری ساوه، رونمایی از ماشین آلات و اتوبوس‌های شهرداری ساوه به ارزش پنج میلیارد تومان و افتتاح طرح بازآفرینی خیابان جمهوری اسلامی و بلوارهای شهری با صرف هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان از دیگر طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر با حضور استاندار مرکزی است.

آقازاده همچنین قرار است دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان شهید مدرس اهدایی سازمان بهداشت جهانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان را افتتاح کند.

 بهره برداری از مخزن ذخیره آبی ۵۰۰۰ متر مکعبی در منطقه جنوب شهر ساوه و نیز منطقه یحیی آباد واقع در شمال شهر ساوه با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و افتتاح واحد تولیدی پوشینه توسعه کسری  واقع در شهر صنعتی کاوه تولید کننده انواع چرم مصنوعی و محصولات پلاستیکی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از دیگر برنامههای سفر استاندار مرکزی به شهرستان ساوه است.

به گزارش ایسنا، در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی ۱۴۵ طرح عمرانی و اقتصادی در حوزههای مختلف تولیدی و خدماتی کلنگ زنی و یا به بهره برداری خواهد رسید.

از مجموع ۱۲۰ پروژه حوزه عمرانی در ایام دهه فجر ۱۵ پروژه کلنگ زنی و سایر طرحها نیز به بهره برداری خواهد رسید که در مجموع اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.۲۵ مورد از این طرح ها نیز مربوط به بخش اقتصادی است که دو پروژه کلنگزنی خواهند شد و ۲۳ طرح دیگر به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

مجموع اعتبارات هزینه شده برای طرحهای اقتصادی شهرستان ساوه که در ایام دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی میشوند سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال است. با احتساب مشاغل مستقیم و غیرمستقیم ، طرح هایی که به بهره برداری می رسند برای ۲ هزار و ۲۷۱ نفر فرصت شغلی ایجاد می کنند که در مجموع پنج هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال برای اجرایی شدن آنها اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است، استاندار مرکزی در بدو ورود به شهرستان ساوه با حضور در گلزار شهدای امام زاده سید علی اصغر (ع) این شهرستان به مقام شامخ شهدای این خطه از دیار اسلامی ادای احترام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha