• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99111511366
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران :

داوطلبان آزمون دستیاری به جای حاشیه سازی وقت خود را صرف مطالعه کنند

داوطلبان آزمون دستیاری به جای حاشیه سازی وقت خود را صرف مطالعه کنند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تا جایی که من اطلاع دارم چهل و هشتمین آزمون دستیاری در همان تاریخ اعلام شده یعنی اسفند ماه برگزار می شود، گفت: داوطلبان به جای حاشیه سازی وقت خود را صرف مطالعه در این آزمون کنند.

دکتر امیر علی سهراب پور در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با اشاره به حواشی برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیاری اظهار کرد: من اگر جای داوطلبان این آزمون بودم به جای اینکه وقت خود را صرف تغییر زمان آزمون کنم، این زمان را صرف مطالعه می کردم. بنابراین اگر این داوطلبان نیز این فرصت را برای خواندن مطالب بگذارند بسیار افراد موفقی برای کشور خوهند شد. اما بطور کلی مرجع تصمیم گیری برای زمان آزمون دستیاری دبیرخانه شورای تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی است و این مسئولین هم به قانون آشنا هستند و هم مصوبات آموزشی را می دانند و بسیاری از مواردی که دانشجویان در کمپین های خود به آن استناد می کنند در واقع مصوبات همین مسئولین است..

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم تمام زندگی و برنامه های دانشگاه و غیر دانشگاه را بخاطر کرونا دچار تعویق، تاخیر و یا کنسلی کنیم حتما متضرر خواهیم شد. همچنان که در دانشگاه علوم پزشکی تهران حیطه آموزش که تحت اختیار من است حتی یک روز (به جز چند روز اول شیوع کرونا )تعطیل نشد و فقط شکل آزمون ها تغییر پیدا کرد. بنابراین اینکه داوطلبان فرصت مطالعه برای آزمون دستیاری ندارند بهانه است و نباید هیچ برنامه ای را تعطیل کرد.

دکتر سهراب پور تاکید کرد: همانطور که عنوان شد مسئولین امر در وزارت بهداشت در جریان امور و شرایط هستند و حتی قوانین آموزشی توسط خود آنها ارائه شده است و ما نیز تابع اجرای این قوانین هستیم و آماده هستیم هر زمانی که اعلام کنند آزمون دستیاری را برگزار می‌کنیم و تا جایی که من اطلاع دارم چهل و هشتمین آزمون دستیاری در همان تاریخ اعلام شده یعنی اسفند ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۳:۰۶

عجب. شما به خودتون زحمت دادين قوانين وزارت رو بخونيد؟ چون خود وزارت خونه اي ها كه ظاهرا تا به حال مطالعه نكرده بودن. لطفا حرف هاي دروغ و حمايتي كاذب رو نشر ندين. چون از همين افراد به جرم همدستي در بي قانوني هم شكايت خواهيم كرد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۳:۰۹

دکتر سهراب پور عزیز خواسته ما اجرای قانون یعنی برگزاری ازمون حداقل ۹ ماه بعد از ابلاغ منابع ازمونه ک ۳۱/۶/۹۹ اعلام شده ، دنبال تعویق به خاطر کرونا نیستیم بلکه دنبال تصحیح تاریخ ازمون و برگزاری ازمون در موعد قانونی هستیم

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۳:۱۳

هرکی تو این مملکت برا خودش نظر میده!اصلا معلوم هست قانون کجای کاره!وقتی استاد دانشگاه اینجور حرف بزنه باید قانونو بوسید گذاشت کنار.باید خدمت ایشون عرض بشه که ما داریم مطالعه میکنیم.ولی حق قانونی مارو پایمال شده.منابع رسمی شهریور ماه اعلام شده.وباید ۹ ماه فاصله بین اعلام رسمی منابع و آزمون باشه.ایشونم لطف کنن مثل دکتر حقدوست برن مصوباتو مطالعه کنن بعد بیان مصاحبه کنن.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۴:۰۰

باسلام استاد گرامی متاسف شدم از بیان این جملات از زبان شما ما شمارا الگوی رعایت قوانین میدانستیم و این حق قانونی ماست جهت رعایت قوانین ..مگر نه اینکه قوانین باید رعایت شوند؟؟؟استاد گرامی پس هنجار چه میشود؟؟؟طبق قانون باید بین اعلام رسمی منابع یعنی اعلام صفحه و فصل و نوع کتاب تا ازمون باید ۹ ماه فاصله باشد و این تصحیح زمان ازمون حق قانونی ماست و نه سلیقه شخصی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۴:۵۰

واقعا ما ها مشمول سربازی هستیم دوستان به جای توییت زدن اگه خونده بودن الان مثل ما تموم کرده بودن و می تونستن مرور کنن !

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۴:۵۳

ممنون از شما .واقعا موافقم .

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۵:۲۱

ما خوب میدونیم کجا درس بخونیم کجا زیر باز حرفای زورگویانه و خودخواهانه شما بزرگان نریم لطفا اگه خیلی دلسوزید برین به تخلفات معاونت اموزشی رسیدگی کنین صبرمون رو لبریز نکنین

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۱۷:۱۱

چ منطقییییی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۲۱:۴۴

آقای معاون اول این ها رو ببین بعد برو وکیل مدافع یکی بشو!!! این موارد تنها جندتا از تخلفات قانونی اینهاست: 1- برگزاری 2 بار آزمون در سال و آن هم با فاصله 6 ماه بر خلاف ماده 12 مقررات و ضوابط آئين‌نامه‌هاي دوره‌هاي دستيار تخصصی است. (سند1) 2- متأسفانه در اعلام منابع درسی آزمون نیز موارد «مغایر با ضوابط و مقررات مصوب» وجود دارد که از جمله ‏آن، به موارد زیر اشاره می ‏شود: ١) عدم رعايت فاصله ۹ ماه از زمان اعلام مراجع امتحاني تا برگزاري آزمون برخلاف بند ۴-۲ آئين نامه اجرايي موضوع ۳ نشست ۶۶ شورا 2) عدم رعايت حداقل ۲ سال اعتبار رفرنس جراحي و تغيير آن به ‌فاصله يک ‌سال از لارنس ۲۰۱۳ به ۲۰۱۹ بر خلاف راي ‏صادره در نشست ۹۰ شورا 3) ايجاد تفاوت در عنوان کتاب مرجع آزمون جامع پيش‌کارورزي و پذيرش دستيار در رشته زنان بر خلاف راي صادره نشست ۸۲ شورا و موارد دیگر همچنین ا توجه عدم رعایت فاصله قانونی و علیرغم تأکید تبصره بند 6-3-3 آیین نامه که دبیرخانه را موظف به شناسایی و فراهم‏سازی منابع موجود کرده، دسترسی به موقع به منابع جدید فراهم نشده است. معاون آموزشی محترم اول قوانین را یاد بگیر و بعد گوش شنوا داشته باش که اگر قانون بلد نیستی لااقل یکی دیگه گفت بشوی واقعا جای تاسفههه کیا مسئولای ما شدن!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۵ ۲۲:۰۲

شما مثلا معاون آموزشی دانشگاهی آقا؟ این ادبیات را از کجا آموختی؟ حاشیه سازی یعنی چی آقا! قانون بلد نیستید، گوش شنوا هم ندارید، سرجاتون هم که نیستید و همه تون ده ها پست دارید، یکی بخواهد تخلفات شما رو بگه و احقاق حق کنه اسمش جوسازی آقای محترم؟؟ شما قبل از اونکه معاون آموزشی دانشگاه بشی باید ادب را بیاموزی و نحوه درست سخن گفتن رو، بعد هم قانون و مقررات خودتون را یاد بگیرید، درجه سوم هم گوش شنوا پیدا کنین... شما نمی تونید پزشکان عزیز را نصحیت کنید شما برید کارتون را درست یاد بگیرید. البته دیدی که خودشون هم متوجه تخلفات بزرگشون شدند و ازمون را کمی به تعویق انداختن بعد حالا شما دفاع کن. براتون متاسفیم!! به جای نصیحت برید بقیه تخلفات را جبران کنید. ازمون باید نه ماه از اعلام منابع فاصله داشته باشه نه شش ماه و نیم!!!