• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111511545
  • خبرنگار : 50295

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

خطبه‌ فاطمیه زیرساخت تربیت الگوی سوم است

خطبه‌ فاطمیه زیرساخت تربیت الگوی سوم است

ایسنا/زنجان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خطبه‌ فاطمیه، زیرساخت تربیت الگوی سوم است.

عشرت شایق ظهر امروز (۱۵ بهمن‌ماه) در همایش زنان ایثارگر با عنوان «اسوه‌های صبر و مقاومت» با اشاره به اهمیت دادن به الگوی سوم در جامعه کنونی، اظهار کرد: مادران باید با فرزندان خود رفیق باشند؛ چرا که در غیر این صورت وارد جنگ ترکیبی خواهند شد که سناریوی این جنگ ترکیبی در حوزه شناخت جنگ‌نرم برای فرزندان این مرز و بوم، تلفات ذهنی و فکری به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تربیت فرزند سخت است و تنها فرزند را نباید در مقابل یک بیماری خاص حفاظت و مراقبت کرد، بلکه باید در مقابل هرگونه بیماری ذهنی بیش از بیش حفاظت شود، تصریح کرد: الگوی سوم یعنی جسارت و شجاعت انقلابی داشتن؛ یعنی نه گفتن به نیروهای خودی که باید همه این موارد در جامعه کنونی الگوسازی شود.

این مسئول با اشاره به خطبه فاطمیه، گفت: خطبه فاطمیه یعنی متولد شدن حیات معنوی بر پایه حفاظت از ولایت و اگر همه افراد حقیقی و حقوقی خطبه فدکیه این حضرت را عمیق مطالعه کنند، هیچ‌کس منحرف نمی‌شود، این در حالی است که تا به امروز فقط در جلسات مذهبی به این موضوع پرداخته‌ایم.

شایق با تاکید بر اینکه ما نباید از الگوی غربی پیروی کنیم؛ چرا که این الگو، یک الگوی وا داده است، افزود: اگر قرار باشد ما الگوی سوم را رعایت کنیم، این الگو، الگو فاطمی است و اگر همین مهم را به اجرا در بیاوریم، در جنگ ترکیبی که دارای سناریوهای متعددی است، قطعاً پیروز خواهیم شد.

این نویسنده و پژوهشگر عنوان کرد: اگر بر بصیرت فاطمی مبتنی بر خطبه‌های این حضرت مسلط و بسیج شویم، قطعاً ایمان و تقوای قوی‌تری خواهیم داشت، از این رو تراوشات ایمان و تقوا زایش تربیتی دینی دارد؛ چرا که اگر الگوی سومی فاطمی شود، جزو تربیت‌شدگان الگوی سوم حسینی و مهدوی می‌شوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خطبه‌ فاطمیه زیرساخت تربیت الگوی سوم است، خاطرنشان کرد: از خطبه‌های فاطمه زهرا (س) باید هوشمندی را یاد گرفت تا در درجه اول امید به زندگی را افزایش داد و از این رو اگر قرار بر این باشد در راستای الگوی سوم، عملی را انجام دهیم، مهم‌ترین وظیفه و رسالت ما در الگوی سوم در آخرالزمان نقش‌آفرینی منتظرپروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha