• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99111511710
  • خبرنگار : 71461

سه برابر شدن تعداد وقف‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی

سه برابر شدن تعداد وقف‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تاکید بر این موضوع که این سازمان همزمان با ایام الله دهه فجر برنامه‌هایی را در امامزادگان و بقاع متبرکه ارائه داده است که از جمله آنها برپایی محفل انس با قرآن، شب شعر انقلاب، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و غیره است گفت: تعداد وقف‌ها پس از انقلاب در حدود سه برابر شده است و از سال ۵۸ تا کنون ۶۰۹۰ مورد وقف در استان تهران با موضوعات مختلف داشته ایم.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی – مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران – در نشستی که به مناسبت اعلام برنامه‌های این سازمان در ایام الله دهه فجر برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و گرامیداشت دهه فجر با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌های ما در این ایام به صورت مجازی برگزار می‌شود. در اولین روز ایام‌الله دهه فجر در ۹۰ بقاع متبرکه همزمان با ورود امام راحل به میهن جشن‌هایی برگزار شد. همچنین در ۵۰ بقاع متبرکه نیز محفل انس با قرآن به صورت مجازی در حال برگزاری است. امروز که سالروز میلاد حضرت زهرا (س) است نیز در ۱۰۰ بقاع به صورت مجازی و در برخی از آنها که شرایط فراهم است به صورت محدود برنامه‌های جشن و سرور برپا است. امروز در بقعه شیخ صدوق جشن تکریم بانوان با حضور ریاست سازمان و امور خیری برگزار شد.

وی با تاکید بر این موضوع که مراسم شب شعر انقلاب نیز در ۳۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود یادآور شد: این مراسم هر شب با حضور برخی از شعرا در امامزادگان برگزار می‌شود. علاوه بر این برنامه‌ها، ندای الله اکبر همزمان با شب پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰۰ بقعه طنین انداز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تاکید بر این موضوع که در بخش آواهای انقلابی نیز این سازمان فعالیت‌هایی داشته است گفت: پخش آواهای انقلابی و آئین غبارروبی و عطر افشانی و اهدای گل به قبور شهدا با حضور مسئولین، علما و خانواده‌های معظم شهدا در ۱۰۰ بقعه متبرکه نیز برگزار می‌شود. همچنین در این ایام عرضه محصولات فرهنگی با رویکرد انقلاب اسلامی در ۵۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود. توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی نیز در ۴۰ بقعه انجام خواهد شد. روحانیون و مبلغان نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی در ۹۰ بقعه متبرکه مستقر هستند. با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما امسال جشن انقلاب را به صورت محدود و بیشتر مجازی برگزار می‌کنیم.

عبداللهی در ادامه با اشاره به برنامه های این سازمان در آینده خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم که در مدیریت وقت به مباحث دانش بنیان با بهره اقتصادی توجه بیشتری داشته باشیم. بر همین اساس تا کنون اقداماتی را در این زمینه داشته‌ایم و با شرکت‌های معتبر در زمینه‌های دانش بنیان طرح‌ها و برنامه‌هایی را ارائه داده ایم که از جمله آنها تولید موتورهای برقی است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد وقف‌های انجام شده پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی گفت: از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۸، ۱۷۹۶ وقف داشته‌ایم و از سال ۱۳۵۸ تا کنون نیز ۶۰۹۰ مورد وقف در استان تهران صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha