• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111511779
  • خبرنگار : 71145

رسانه عبری شرط سیسی برای موافقت با سفر نتانیاهو به مصر را فاش کرد

رسانه عبری شرط سیسی برای موافقت با سفر نتانیاهو به مصر را فاش کرد

سایت اسرائیلی "والا" امروز، چهارشنبه نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد قبل از انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در مارس به مصر سفر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از این سایت عبری، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر انجام این سفر را به نشان دادن حسن نیت در قبال طرف فلسطینی و احیای نقش مصر در مناقشه اسرائیل - فلسطین با هدف جلب رضایت دولت جدید آمریکا ربط داده است.

این سایت افزود: مصری‌ها بسیار از روابط‌شان با دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نگران هستند و تمایل دارند نقش‌شان را در درگیری‌ اسرائیل و فلسطین از سر بگیرند و از این طریق پیامی مثبت به کاخ سفید بفرستند که ارتباط‌شان را با مساله فلسطین به عنوان شرکا از نظر رئیس‌جمهوری افزایش دهند.

این سایت به نقل از یک منبع مطلع فاش کرد، سیسی می‌داند نتانیاهو به حمایت از کمپین انتخاباتی‌اش نیاز دارد و تلاش می‌کند از این طریق دستاوردی سیاسی برای مصر به دست آورد.

براساس گزارش والا، سفر نتانیاهو به مصر طی ماه‌ها بین طرفین در پی توافقات عادی سازی روابط و تغییر دولت آمریکا در دست بررسی بوده است.

دو منبع اسرائیلی مطلع نیز گفتند، سفر نتانیاهو به مصر قرار بود یک ماه پیش باشد اما مصری‌ها بعد از انتخابات زودهنگام اسرائیل افکار دیگری داشتند و این سفر به تعویق افتاد درست زمانی که مصر بررسی‌ها درباره موضوع درخواست از نتانیاهو را برای نشان دادن حسن نیت در ارتباط با پرونده فلسطین به عنوان شرط این سفر  آغاز کرد.

منابع گفتند، از بین ایده‌هایی که مصری‌ها مطرح کردند این است که نتانیاهو قبل یا در جریان سفر به مصر اعلام کند به راهکار دو کشوری پایبند است یا گامی معین در میدان درباره فلسطینی‌ها بردارد. اما نتانیاهو مخالف اظهارنظر یا هر گونه اقدام درباره مساله فلسطین قبل از انتخابات است و این در راستای تلاش برای جذب حمایت بیشتر اردوگاه راست‌گراهاست.

دو منبع اسرائیلی اشاره کردند، نتانیاهو همچنان امیدوار به این سفر است و تلاش‌هایش را برای دستیابی به راه حلی برای انجام این سفر به کار بسته است.

آخرین سفر نتانیاهو به مصر چند ۱۰ سال پیش در دوره حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha