• چهارشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99111511818
  • خبرنگار : 50300

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

در طول تاریخ آنقدر که زنان بر مردان اثرگذار بودند، مردان بر زنان اثر نگذاشته‌اند

در طول تاریخ آنقدر که زنان بر مردان اثرگذار بودند، مردان بر زنان اثر نگذاشته‌اند

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه الگوی خانواده موفق برای همه ما مسلمانان و محبین اهل بیت، صدیقه اطهر فاطمه الزهرا (س) است، گفت: در طول تاریخ آنقدر که زن‌ها بر مردان اثرگذار بودند، هرگز مردان آن مقدار اثر را نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۵ بهمن) در همایش بزرگ دختران انقلاب که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) در مصلی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خانواده مهم ترین رکن اجتماع است؛ جامعه سالم، موفق، مهدوی، علوی و در یک جمله جامعه فاطمی در صورتی فاطمی می شود که خانواده ها فاطمی شوند. تمام تلاش انسان باید برای ایجاد یک خانواده موفق باشد. الگوی خانواده موفق برای همه ما مسلمانان و محبین اهل بیت، صدیقه اطهر فاطمه الزهرا (س) است. لذا باید تلاش کنیم که محیط خانواده را تبدیل به محیط سالم کنیم تا جامعه ما سالم باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای اینکه محیط خانواده مطابق دستورات خداوند و اهل بیت، با محوریت قرآن باشد، باید معرفت خود را نسبت به این دو یادگار پیامبر اکرم عمیق کنیم. سوظن در محیط خانواده هم خوب است هم بد. وقتی بد است که انسان به خداوند متعال سوظن داشته باشد. خدایی که همه نعمت های خوب را به ما داده و در عالم همه چیز بر اساس حکمت است. امروز اذان صبح ۵ و ۴۶ دقیقه بود سال آینده همین روز نیز در همین زمان خواهد بود. یعنی سیارات و ستارگان در مدار خاص و بر اساس نظم خاص حرکت می کنند که نشان می‌دهد همه کارهای خدا حکمت دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه سوظن به دیگران بسیار مذموم است، گفت: نباید زن و مرد نسبت به همسر خود سوظن داشته باشند. وقتی سوظن خوب است که انسان نسبت به خود سوظن داشته باشد. ما باید همیشه رفتارهای خود را زیر ذره بین قرار دهیم، باید تلاش کنیم که همیشه خود را متهم کنیم. امیر المومنین در شبانه روز با هزار رکعت نماز، مجاهدت و شرکت در بیش از ۸۰ جنگ، وقتی به عمل خود نگاه می کنند، همچنان احساس تقصیر می کنند.

موسوی‌فرد ادامه داد: ما باید همواره خود را متهم کنیم؛ در زندگی مشترک زن و شوهری، زن همیشه باید خود را بدهکار مرد بداند و مرد همیشه باید این احساس را بکند که برای زن و فرزند خود کم گذاشته است. اما نسبت به دیگران نباید سوظن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه زن سراسر عشق و محبت است، تصریح کرد: دختران بزرگوارم، اگر بخواهید کانون خانواده را گرم نگه دارید، راهکار این است که یک بار دیگر به قرآن و اهل بیت برگردید. حضرت زهرا با فداکاری خود یک درس به ما می دهد، اینکه باید بر محور امام و ولایت حرکت کرد. تمام رفتارهای ما باید بر محور امام و شهدا باشد. سعی کنیم خود خوب تربیت شویم که آماده شویم. دختری که می‌خواهد خانواده تشکیل دهد باید مدت ها آموزش ببیند. چطور دختران و پسران ما وقتی می خواهند زندگی مشترک تشکیل دهند، دو کتاب تربیتی نمی‌خوانند؟ شیوه همسرداری یک فن است. اگر خانواده ای بخواهد موفق باشد، باید شیوه همسرداری و شیوه تربیت فرزند و مواجه با اعضای خانواده را یاد بگیرد، این مسائل بسیار مهم هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: اگر یک مادر سالیان سال تلاش کند و مردی مانند حاج قاسم تربیت کند، چه افتخاری بالاتر از این است؟ برخی متهم می کنند که چطور یک زن خانه داری مانند حضرت زهرا می‌تواند الگو باشد؟ روی این افراد سیاه باد، آنها نمی‌دانند که حضرت زهرا چهار فرزند تربیت کرده که تاریخ را متحول کردند. ایشان کسی است که اگر نبود، عالم خلق نمی شد. اگر باران رحمت الهی می بارد به برکت حضرت زهرا است. این بیچاره هایی که یک مطالعه دقیق در زندگی حضرت نداشتند، فکر می کنند که حضرت فقط خانه دار بود. اما زهرا در صحنه سیاسی، اجتماعی، در جبهه جنگ و صحنه های گوناگون حضور داشتند.

موسوی‌فرد ادامه داد: در سه مقطع زمانی کاری که از هیچ مردی حتی از علی(ع) بر نمی آمد، از سه زن برآمد. پس از وفات پیامبر، تنها حضرت زهرا توانست مردم را به سمت محوریت امام سوق دهد. در مقطع دوم حضرت زینب وقتی پس از حادثه کربلا تعداد اندکی شیعه باقی مانده بود؛ سکان هدایت به دست عقیله بنی هاشم افتاد. هنر زن جایی است که هیچ مردی نمی تواند در تاریخ نقش ایفا کند، اما سه بانوی بزرگ توانستند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ آنقدر که زن ها بر مردان اثر گذار بودند، هرگز مردان آن مقدار اثر را نداشتند. هر مقدار که این سطح بالاتر باشد، در کنار آن دره عمیقی است که بس خطرناک است. خداوند نعمتی که به بانوان داده، به احدی نداده است. لذا باید قدر دانست. امروز ولایت از زنان ازدواج می خواهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha