• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99111612018
  • خبرنگار : 30054

شستشوی نما ۵ راه حل برای ۵ نما

شستشوی نما ۵ راه حل برای ۵ نما

در این مطلب سعی شده راه کارهای شستشوی انواع نماهای ساختمان توضیح داده شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ارتفاع کاران سایت، این مطلب برگرفته شده از وب سایت گروه ارتفاع کاران سایت ارئه خدمات نما بدون داربست میباشد.

شستشوی نمای سنگی

شستشوی نمای آجری

شستشوی رنگ نمای

شستشوی نما شیشه ای

شستشوی نمای کامپوزیت

برای شستشوی نمای سنگی می توانید از شستشو با استفاده از دستگاه واتر جت استفاده نمائید که توسط گروه ارتفاع کاران سایت بدون داربست انجام می شود، بهره بگیرید.

نکات مهم برای شستشوی سنگ نما هرگز از مواد اسیدی برای سنگهای صیقلی استفاده نگردد به طور مثال از جوهر نمک و یا انواع اسیدها شستشو نگردد چون باعث از بین رفتن صیقل سنگ می گردد.

چنانچه احتمال سقوط سنگ وجود دارد و یا اینکه سنگ های نما تبله کرده باشند پیش از شستشوی نما اقدام به پیچ و رولپلاک نما نمائید.

برای شستشوی سنگهای تیشه می توان از واتر سند بلاست بهره گرفت تا یک لایه از روی سنگ برداشته شود.

شستشوی رنگ نما: برای شستشوی رنگ نما می توانید از شویند نانو یا مایع شستشو دهنده استفاده کرد که پس از برس کشی سپس به وسیله دستگاه واتر جت نسبت به شستشوی آن اقدام فرماید.

نکته مهم به خاطر داشته باشید تنهای رنگهای آکریلیک قابل شستشو می باشند و کنتکس نما که دارای پایه رنگ آکریلیک هستند می توانید شستشو دهید در غیر این صورت رنگ ویا کنیتکس نما از بین می روند.

شستشوی شیشه نما به ۵ روش متفاوت قابل شستشو

برای شستشوی شیشه نما میتوانید از مایع شستشو دهنده که با ترکیب سرکه و آب با درصد ۲۰ درصد سرکه سفید و ۸۰ درصد آب بهره بگیرید که ابتدا محلول شستشو دهنده را به سطح شیشه آغشته کرده سپس با استفاده از تی شیشه آب محلول شستشو دهنده را از سطح شیشه جمع کرده در انتها با استفاده از دستمال نانو و یا دستمالی که پرز نداشته باشد و حالت حوله ای باشد تمیز نمائید.

یکی دیگر از راه های شستشوی شیشه نما استفاده از ترکیب آب و الکل می باشد که با ترکیب ۱۵ درصد الکل و ۷۵ درصد می توانید شیشه های نما را شستشو داد به روش اسپری کردن محلول شستشو سپس با استفاده از ابر آلودگی و چربی را تمیز کرده در مرحله آخر با استفاده از تی آب جمع کن شیشه آب کثیف را از سطح شیشه جمع می کنیم و در انتها با استفاده از دستمال نانو و یا دستمال حوله ای لکه ها را از بر می داریم.

توضیح اینکه برای شیشه های نمای ساختمان که دسترسی وجود ندارند و یا بلند مرتبه باشند می توانید از مجموعه ارتفاع کاران سایت که خدمات شستشو نما بدون داربست ارئه می کنند، بهره بگیرید.

شستشوی آجر نما: شستشوی آجر نما عموما به سه روش انجام می گیرد.

۱. شستشو به وسیله واتر جت، چنانچه آلودگی روی آجر نما به داخل آجر نفوذ نکرده باشد می توانید با استفاده از دستگاه واتر جت یعنی شستشو با آب پر فشار سطح آجر را از آلودگی تمیز کرد.

۲. واتر سند بلاست چنانچه آلودگی آجر و یا سیاهی آن به داخل آجر نفوذ کرده باشد می توانید با بهره گیری از سند بلاست یعنی شستشو با آب فشار قوی و سلیس بهره بگیرید که در این روش احتمال از بین رفتن بند بین آجرها وجود دارد.

پیشنهاد می شود پس از واتر سند بلاست نما حتما روی آجر را رزین و یا نانو نمائید چون سلیس  باعث از بین رفتن صیقل آجر شده و آجر نما آسیب پذیر می شود.

شستشو به وسیله نانو شوینده: این روش شستشوی آجرنما اغلب برای ساختمان های که داری نمای ارزشمندی هستند همانند ساختمانهای با پیشینه تاریخی و یا گران قیمت می توان از نانو شوینده بهره گرفت برای شستشو در این روش پس از اسپری کردن نانو شوینده به سطح آجر با استفاده از آب سطح آجر را بدون آسیب تمیز کرد ولی از آنجا که این قبیل شوینده گران می باشد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

شستشوی نمای کامپوزیتی: برای شستشوی کامپوزیت نوع شوینده مورد استفاده بسیار مورد اهمیت می باشد که در انتخاب نوع شوینده بر اساس موقعیت میزان کثیفی متغیر است.

استفاده از نانو شوینده ها برای شستشوی کامپوزیت اغلب بهترین نوع انتخاب می باشد که در این خصوص در وب سایت ارتفاع کاران سایت کاملا توضیح داده شده است که می توانید مطالعه فرماید.

نکته در خصوص شستشوی کامپوزیت نما این است که به هیچ وجه از شوینده های اسیدی همانند جوهر نمک و یا اسید استفاده نشود چون باعث از بین رفتن سطح رنگ کامپوزیت نما می شود.

برای شستشوی کامپوزیت نما نمی توان از شوینده های ظروف استفاده کرد چون باعث ایجاد رد بروی کامپوزیت می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha