• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99111612235
  • خبرنگار : 30054

شرکت اپل پیشتاز فروش در بازار تبلت و پیشتاز سرعت در بازار لپ تاپ

شرکت اپل پیشتاز فروش در بازار تبلت و پیشتاز سرعت در بازار لپ تاپ

مدیرعامل اپل، تیم کوک می‌گوید که این شرکت هنوز کارهای زیادی در دست اقدام دارد، اما از این که توانسته است اولین مک های اپل سیلیکون M۱ را به بازار عرضه نماید، خوشحال است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام اپل تکسنولی، مدیرعامل اپل در کنفرانس اخیر خود با تحلیل گران گفتگو نمود و به سوال‌های آنها در مورد مک های M۱ جواب داد و توضیح داد که در مورد حرکت اپل به سمت استفاده بیشتر از چیپ های اپل سیلیکون بسیار خوش بین است و از اولین محصولات تولید شده این شرکت با چیپ M۱ بسیار احساس رضایت می‌کند.

او بیان داشت: ما هنوز در روزهای اولیه یک روند دو ساله ایم اما بسیار نسبت به پیشرفت آن خوشحالیم. او در این مورد بیان می کند که اگر شما تعداد کاربران زیادی که از PC  به مک می آیند و همین طور افراد و مشتریان جدیدی که محصولات جدید اپل نظیر مک و آیپد را خریداری می‌کنند را در نظر بگیرید  مشخص می شود که بیش از نیمی از خریدهای جدید حاصل از افرادی است که کاملاً  در اکوسیستم اپل جدید بوده و  پیش از آن دارای محصولات اپل نبوده اند.

بنابراین، این بسیار خوشحال کننده است که هر روز مشتریان جدیدی با محصولات اپل آشنا می شوند. او در ادامه گفت که اگر به روند رشد در کامپیوترهای مک نگاه کنید اضافه نمودن مدل های جدی M۱ به ما مسیر رشد تازه ای را ارائه می‌کند که در گذشته از آن بی بهره بوده ایم.

 به خصوص اگر سه ماهه اول امسال به خوبی پیش برود خبرهای بسیار خوبی در آینده برای مک بوک M۱ خواهیم داشت.

اپل اولین مک بوک های مجهز به چیپ های M۱ را در سال قبل در مدل های مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی ارائه نمود. تا بحال بازخورد مشتریان تا حد زیادی مثبت بوده و از آنجایی که عملکرد این کامپیوترها در مقایسه با مک های قبلی و همین طور کامپیوترهای رومیزی ویندوز از کارایی بسیار بالاتری برخوردار است می‌توان تقاضای بسیار زیادی را برای آنها در بازار آینده انتظار داشت.

اپل همچنین در صحنه جهانی فروش تبلت در طی کوارتر چهارم ۲۰۲۰ بیش از ۱۹.۲ میلیون آیپد را به مشتریان ارسال نموده است و این رقم این شرکت را همچنان پیشتاز صنعت تبلت جهانی معرفی می‌کند.

بر اساس داده‌ های جدید حاصل از شرکت تحقیقاتی کانالیست ارسال آیپدها نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و سهم اپل از بازار جهانی تبلت در کوارتر چهارم ۲۰۲۰ نسبت به کوارتر اول ۲۰۲۱، ۳۶ درصد بوده است.

اپل در این بازار بسیار بی رقیب است به طوری که نزدیک ترین رقیب اپل در صحنه فروش تبلت سامسونگ است که در مقام دوم با سهم فروش تنها ۱۹ درصد از کل بازار جهانی تبلت را از آن خود نموده است و توانسته است تنها ۹.۹ میلیون تبلت را در این دوره زمانی ارسال کند.

آمازون در مقام سوم قرار گرفته است و توانسته با کسب ۱۲ درصد از بازار از سهم بازار و ارسال ۶ و نیم میلیون آیپد بعد از سامسونگ مقام خود را تثبیت کند.

بر اساس داده‌های شرکت کانالیست در طول ۲۰۲۰ اپل در مجموع در حدود ۵۸ میلیون تبلت ارسال نموده است که ۲۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد و این نشانگر ۳۷ درصد سهم اپل از فروش کلی بازار جهانی می باشد که پس از آن سامسونگ و هواوی به ترتیب با ۱۹ درصد و ۱۰ درصد مقام های دوم و سوم را از آن خود کرده اند.

علاوه بر ارائه تعداد تبلت ها، گزارش کانالیست هم چنین داده هایی را در مورد فروش کامپیوترهای رومیزی PC ارائه می دهد که شامل مجموع فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت و کامپیوترهای کروم بوک می باشد.

بر اساس این داده ها اپل پس از لنوو در مقام دوم فروش جهانی PC قرار می‌گیرد. بر اساس این داده ها اپل ۲۶.۴ میلیون PC و تبلت مجموعاً  در کوارتر چهارم ۲۰۲۰ ارسال نموده است که نشان دهنده رشد سالانه ۴۲ درصد می باشد.

برای خرید محصولات اپل به ویژه خرید مک بوک های m۱ به فروشگاه تکسنولی به این آدرس مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha