• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99111612358
  • خبرنگار : 50291

حجت‌الاسلام ادیانی:

مردمی بودن صفت برجسته انقلاب اسلامی است

مردمی بودن صفت برجسته انقلاب اسلامی است

ایسنا/تهران رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) به کاخ نشینی میلی نداشت و این را با عمل به ساده زیستی خود، به باور مردم رساند.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی شامگاه پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در پنجمین از روز ایام الله دهه مبارک فجر در مصلای صاحب الزمان (عج) شهرستان ورامین در جمع مردم این شهر گفت: ورامینی‌ها از پیشتازان همراهی با امام بودند و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص صفات برجسته این شهر نشانه اسلام دوستی و ولایتمداری آنان است. هر چه سخن از انقلاب باشد ، بی درنگ یاد امام و هر جا سخن از انقلاب باشد نام امام در یادها می‌آید که مقام معظم رهبری بدرستی فرمودند که انقلاب ما در جهان با نام امام شناخته شده است.

حجت‌الاسلام ادیانی مردمی بودن انقلاب اسلامی را صفت برجسته آن دانست و اظهار کرد: نهضت امام همراه با متن مردم بود که نمونه آن جریان پانزده خرداد مردم ورامین، تهران و قم بود که خود مردم به ندای امام لبیک گفتند و همین مردم تا پیروزی انقلاب با وجود تهدیدها از پای ننشستند.

وی بیان کرد: در دوران شاهنشاهی،اسلام از زندگی مردم حذف شد و همه دستگاه‌های استکباری به جنگ اسلام آمده بودند، ولی اسلام با انقلاب ایران احیا شد.

حجت‌الاسلام ادیانی یکی از کارهای بزرگ امام در دوران معاصر را نابودی نظام پادشاهی و برپایی حکومت اسلامی دانست و اظهار کرد: در زمان پهلوی خیلی‌ها امیدی به نابودی شاهنشاهی خبیث نداشتند اما این امام بود که با ایستادگی و دادن امید به مردم این معجزه را محقق کرد و شاه را بیرون کرد.

وی افزود: برخی در همان دوران مبارزه انقلاب ، مبارزه عملی را قبول نداشتند و می‌گفتند فقط مبارزه فکری؛ اما امام خمینی(ره) گفت هم مبارزه عملی و هم مبارزه فکری باید صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام ادیانی برپایی حکومت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب را کار بزرگ مردم و امام برشمرد و ادامه داد: حکومت ما بر اساس آموزه‌های دین و در رأس آن فقیه و مرجع عادل، فقط در زمان علی(ع) در تاریخ اسلام یاد شده است.

وی اظهار کرد: تحریم‌های سخت دشمن علیه ایران بخاطر آن است که ما قوی هستیم و اگر قوی نبودیم اینگونه نبود.

وی بیان کرد: امام به کاخ نشینی میلی نداشت و این را با عمل به ساده زیستی خود، به باور مردم رساند و حتی حاضر نشد برای عزیزانشان امتیاز خاصی قائل شود و این مدل حاکمیت در دنیا خیلی‌ها را جذب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha