• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99111712465
  • خبرنگار : 71592

تجدید درگیریهای مرزی میان سودان و اتیوپی/ تعهد خارطوم به تسهیل فعالیت نهادهای بشردوستانه

تجدید درگیریهای مرزی میان سودان و اتیوپی/ تعهد خارطوم به تسهیل فعالیت نهادهای بشردوستانه

درگیری ها میان ارتش سودان و نیروهای اتیوپی در منطقه مرزی الفشقه واقع در شرق سودان بار دیگر از سر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت "سودان تریبون" اعلام کرد، ارتش سودان پس از درگیری با نیروها و شبه نظامیان اتیوپی در الفشقه که به کشته و زخمی شدن هشت تن از نیروهای سودانی منجر شد، کنترل منطقه ای در داخل مرزهای سودان را پس گرفت.

این وبسایت به نقل از منابع نظامی اعلام کرد، ارتش سودان توانست بار دیگر منطقه "کمبو ملکامو" واقع در منطقه "الفشقه الصغری" در نوار مرزی به سمت منطقه امهره اتیوپی را تحت کنترل بگیرد.

منطقه کمبو داخل اراضی سودان در شرق روستای "برکه نورین" در هشت کیلومتری مرز اتیوپی قرار دارد.

روزنامه التغییر به نقل از یک منبع نظامی نوشت، نیروهای سودان یکی از پایگاههای وابسته به ارتش سودان را در مرزهای شرقی آزاد کردند.

این منبع گفت، ارتش سودان در این درگیری ها یکی از سربازان خود را از دست داد و چند تن دیگر زخمی شدند. در میان نیروهای اتیوپی نیز تعداد زیادی کشته و تعدادی هم اسیر شدند.

روزنامه السودانی هم به نقل از شاهدان در روستای برکه نورین نوشت، نیروهای اتیوپی به ارتش سودان در منطقه حمله کردند و ارتش هم پاسخ داده و کنترل داخل اراضی سودان را به دست گرفت.

دولت یا ارتش سودان هنوز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده اند.

مرزهای سودان و اتیوپی اخیرا شاهد تحولات چشمگیر متعددی بود که موجب شد ارتش سودان اواخر سال ۲۰۲۰ با هدف کنترل بر خاک خود وارد عمل شود و ارتش اتیوپی را به حمایت از شبه نظامیان در حمله به اراضی سودان متهم کرد. اتهامی که ارتش اتیوپی آن را رد می کند.

همچنین عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در استقبال از هیئتی از سازمان "پزشکان بدون مرز" در مقر نخست وزیری در خارطوم گفت، دولتش به تسهیل کار همه سازمان ها جهت تضمین ارائه کمک ها به آوارگان کشور پایبند است.

وی گفت، سودان همواره میزبان بسیاری از آوارگان در کشورهای همسایه بوده که در آن درگیری هایی رخ داده است.

حمدوک گفت، صلح چشم اندازهای جدیدی برای حل مشکلات آوارگان باز می کند. دولت سودان با جدیت تمام برای تکمیل مرحله باقیمانده از روند صلح در این کشور تلاش می کند.

خبرگزاری رسمی سودان اعلام کرد، هیئت پزشکان بدون مرز برای آگاهی از وضعیت بهداشتی آوارگان در شرق این کشور و ارزیابی وضعیت بهداشتی آوارگان در استانهای دارفور، کردفان جنوبی و النیل الازرق با هدف ارائه حمایت های لازم به سودان سفر کرده است.

طبق برآورد دولت سودان، بیش از دو میلیون آواره از کشورهای آفریقایی در سودان حضور دارند اما سازمان ملل تعداد آوارگان این کشور را حدود ۷۶۲ هزار تن اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha