• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99111712504
  • خبرنگار : 50356

رئیس خانه صمت استان:

طرح مثلث توسعه اقتصادی آن طور که باید در خراسان رضوی پیگیری نمی‌شود

طرح مثلث توسعه اقتصادی آن طور که باید در خراسان رضوی پیگیری نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در بحث طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان آنچنان که باید پیگیری صورت نمی‌گیرد.

حسن حسینی، نشست صمیمانه فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی با وزیر صمت که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: آقای وزیر بعد رفتن شما ما به شدت تنها شده‌ایم. دردی بر دردهای ما اضافه شده است. خوشحالیم که می‌توانیم در سطح ملی از خدمات شما استفاده کنیم .

وی افزود: در بحث طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان آنچنان که باید پیگیری  صورت نمی‌گیرد. از شما خواهش داریم تا برای توسعه کشور و توسعه اشتغال  طرح مثلث صنعتی در کشور راه‌اندازی شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: در بحث واردات در برابر صادرات و صادارت در برابر واردات نیز  سردرگمی‌هایی برای فعالین اقتصادی ایجاد شده است. امیدوارم در این مورد دستوراتی بدهید. در بخش مواد شوینده نیز ما به قدر کافی تولید در کشور داریم که  جلوی صادرات  آن گرفته شده است. اما مواد اولیه آن از  کشور صادر می‌شود  و اینگونه بر صادرات خود ضربه می‌زنیم.   

محمود سیادت، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در ادامه این نشست اظهار کرد: جناب آقای وزیر همیشه با رفتن شما نگرانی برای  مثلث توسعه وجود داشت که با رفتن شما این نگرانی به واقعیت تبدیل شد.  امید داریم تا  این حرکت مفید و موثر ادامه پیدا کند. از شما تقاضا داریم که به بازار متلاطم این روزهای افغانستان به خاطر انتقال قدرت توجه داشته باشید.  این شرایط کار فعالان اقتصادی را سخت‌تر می‌کند. بازار افغانستان  از حساسیت ویژه‌ای هم برای کشور و هم خراسان‌رضوی برخوردار است.

وی افزود: انتظار حمایت‌های خاصی وجود دارد. صندوق ضمانت صادرات متاسفانه به دلیل سهل انگاری کمترین حمایت را از صادارت خرد و متوسط انجام می‌دهد. در خصوص خدمات فنی مهندسی هیچ مکانیزمی برای ثبت این خدمات وجود ندارد.   بنابراین به صورت گمنام کار می‌کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha