• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99111712512
  • خبرنگار : 71021

مقررات جدید برای سفر به امارات

مقررات جدید برای سفر به امارات

پس از آن که وعده ازسرگیری صدور ویزای این کشور، به شکلی محدود برای شهروندان ایرانی داده شد، مقررات سفر به امارات نیز بروزرسانی شد.

به گزارش ایسنا، امارات اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۹ صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ۱۳ کشور مسلمان از جمله ایران متوقف کرد. پس از آن، رفت و آمد گردشگران رژیم اسرائیل به این کشور آغاز شد. هرچند امارات ۲۹ دی ماه اعلام کرد که توافقِ لغو ویزا برای گردشگران اسرائیلی را به دلیل کرونا تا ماه ژوئیه آتی (اوایل تابستان ۲۰۲۱) به حالت تعلیق درمی‌آورد.

در همان روزها، سیدمحمد حسینی ـ رییس دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده ـ توئیت کرد که در پیگیری از مقام مسؤول وزارت خارجه امارات گفته شد که توقف صدور ویزا برای ۱۳ کشور اعلام شده، «موقتی» و تا «اطلاع ثانوی» است.

او حدود یک هفته پیش، در توئیت دیگری خبر داد که «خوشبختانه روادید امارات برای تجار و بازرگانان (که ثابت کنند برای تجارت می آیند) و کسانی که می‌خواهند خانواده‌هایشان را بیاورند صادر خواهد شد.» بعد در تکمیلِ این پیام، اعلام کرد که «در جریان جزئیات بیشتری نیست و از متقضیان ویزای امارات درخواست کرد چند روز را صبر کنند تا مقامات ذی‌ربط دستورالعمل‌ها را به آژانس‌های مسافرتی و دفاتر هواپیایی ابلاغ کنند». این پیام‌ها حاکی از این است که فعلا صدور ویزای توریستی برای شهروندان ایرانی متوقف است. برخی دانشجویان که از سفارتخانه بعضی کشورها در امارات برای ویزای تحصیلی نوبت مصاحبه گرفته‌اند،  می‌گویند با وجود اعلام چنین خبری، اما همچنان موفق نشده‌اند ویزای توریستی این کشور را بگیرند.  

با این وجود، امارات مقررات ورود به این کشور را برای آن دسته از شهروندان ایرانی که امکان سفر دارند، بروزرسانی کرده است. سفر به امارات همانند سایر کشورها به گواهی منفی تست کرونا مشروط شده است.  شرکت‌های هواپیمایی امارات نیز به تازگی از کاهش زمان تست PCR از ۹۶ ساعت به ۷۲ ساعت قبل از پرواز خبر داده‌اند. این قانون از ۱۲ بهمن ماه به اجرا گذاشته شده که شامل پروازهای ترانزیتی هم می‌شود. این آزمایش باید در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود و گواهی جواب منفی تست کرونا به زبان انگلیسی همراه مسافر باشد.

به مسافران امارات توصیه شده پیش از سفر برنامه Covid-۱۹ DXB Smart App در تلفن همراه هوشمند خود نصب کنند. ‌همراه داشتن بیمه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت برای مسافرانی که ویزای توریستی دارند، نیز الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۷ ۱۴:۴۲

وافعا انسان باید خیلی خوار باشد که برای رفتن به امارات باید این شرایط را بپذیرد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۷ ۱۶:۴۱

چقدر بدبختیم به خدا... ما شما را به مقام انسانیت می رسانیم!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۷ ۱۷:۵۲

با سلام ایران بهشت خاور میانه است، واسه گردش گری اگر حقوق مدنی رعایت شود ، من هم کارت معتبر ایثار گری دارم و هم کارت منزلت بازنشستگی، خواستم با خانواده وارد یک مکان گردش گری سازمان میراث فرهنگی شوم مورد تحقیر و تمسخر فروشنده قبض شدم ،، آخر شم ازم هزینه بازدید گرفتنند؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۷ ۲۰:۱۴

یه کشوری که تحریم کرده و چپ به خاک میهنمون نگاه کرده یه کشوری که امریکارو شارژ کرد از توافق هسته ای در بیاد برای فشار به ایران چرا باید برید کسی که لبنان تحریم کرده مردمش رو فکر میکنین دلسوز ایران یا برای منافع خودش و کار کردن و ورشکسته نشدن کارخونه هاشه دونستن کرونا آمارش تو ایران پایین میخوان کمک کنن بره بالا و مریض نکن چیزای آلوده به مردم ندن خوبه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۷ ۲۱:۴۵

نظر میدیم پک میشه امارات حالا برای ما .دم درآورده .بسی جای تاسف است

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۷ ۲۳:۳۵

امارات و... را تحریم کنیم* والسلام.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۸ ۰۰:۵۶

دوست عزیزی که می گی امارات رو تحریم کنیم !۱۳/کل اقتصاد ایران به امارات وابسته هست و فقط ۱/اقتصاد امارات به ایران وابسته است !کمالا معلومه که اگه تحریم کنیم ما بیشتر اسیب می بینیم !

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۹ ۲۰:۱۴

خدا یا خودت کاری کن که به ایرانی بودنمون افتخار کنیم و در میان مردمان کل دنیا برای همیشه سر بلند و سر افراز باشیم آمین