• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99111813032
  • خبرنگار : 71457

اشتیه: حکم دیوان لاهه پیروزی برای عدالت است

اشتیه: حکم دیوان لاهه پیروزی برای عدالت است

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم دیوان کیفری بین الملل استقبال کرد و آن را پیروزی برای عدالت دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین گفت که این حکم، به منزله پیروزی برای عدالت و انسانیت و ارزش‌های حق، عدالت و آزادی و نیز انصاف به خرج دادن در قبال خون قربانیان و خانواده‌هایشان است که درد دوری عزیزانشان را در دل دارند. آخرین این افراد نیز شهید خالد نوفل از روستای رأس کرکر در غرب رام الله بود که بیگناه با گلوله شهرک‌نشین‌ها جان باخت.

وی عنوان داشت که این حکم، این پیام را به عاملان جنایت‌ها می‌رساند که جنایت‌هایشان با گذر زمان فراموش نخواهد شد و آنها از مجازات در امان نخواهند بود، این حکم پیروزی برای عدالت و همان دیوان کیفری است که تلاش‌های اسرائیل برای مشروعیت بخشی به اقدامات خود را ناکام گذاشت.

اشتیه عنوان داشت: دولت فلسطین به مستندسازی از جنایت‌های مداوم اسرائیل علیه مردم ما ادامه می‌دهد به ویژه جنایت‌های کشتار و تخریب خانه‌ها و سیطره بر اراضی، گسترش شهرک‌سازی‌ها برای بلعیدن اراضی، همانطور که اخیراً در خربه حمصة و دیگر اراضی که با شهرک‌سازی‌ها تهدید می‌شوند، رخ داد، این اقدامات قانون بین الملل و مصوبات مشروع بین المللی را نقض می‌کند و راهکار تشکیل دو کشور به ویژه قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت را از بین می‌برد.

نخست وزیر فلسطین از دیوان کیفری بین المللی خواست تا اقدامات قضائی خود را در پرونده‌های ارائه شده به این دادگاه تسریع بخشیده که این پرونده‌ها با محوریت جنایت‌های این رژیم طی سه جنگش به غزه و نیز دو پرونده اسیران و شهرک‌سازی‌ها است.

قضات دادگاه کیفری بین الملل روز جمعه با صدور حکمی اعلام کردند این دادگاه مستقر در لاهه صلاحیت قضایی برای رسیدگی به جرایم جنگی در اراضی فلسطینی را دارد؛ حکمی که راه را برای تحقیقات احتمالی باز می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha