• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99111813047
  • خبرنگار : 71605

سازمان ملل خواستار "حداکثر خویشتن‌داری" توسط کشاورزان هندی شد

سازمان ملل خواستار "حداکثر خویشتن‌داری" توسط کشاورزان هندی شد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل ساعاتی قبل از آنکه کشاورزان هندی خواهان لغو قوانین جدید کشاورزی امروز شنبه راه‌بندان سراسری ایجاد کنند، از مقامات هند و کشاورزان معترض خواست "حداکثر خویشتن‌داری" را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ده‌ها هزار کشاورز بیش از دو ماه است در حومه دهلی‌نو کمپ زده و ضمن بستن جاده‌های کلیدی، علیه قوانینی که به گفته آن‌ها برای خریداران عمده خصوصی سودرسان است، اعتراض می‌کنند.

اعتراضات عمدتاً مسالمت‌آمیز بوده اما تجمع تراکتورها در ۲۶ ژانویه به خاطر درگیری برخی کشاورزان با پلیس دهلی ‌نو، به آشوب کشیده شد.

از آن زمان تاکنون، مقامات، اینترنت موبایل را در بخش‌هایی از پایتخت هند قطع و جاده‌های مرزی را به شدت محاصره کرده‌اند تا مانع ورود مجدد کشاورزان به شهر شوند.

دفتر کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل اواخر روز جمعه در توییتر اعلام کرد: حقوق اجتماع مسالمت‌آمیز چه به صورت آف‌لاین یا آن‌لاین، باید رعایت شود. یافتن راه‌حل‌های منصفانه با احترام به حقوق بشر برای همه، حیاتی است.

کشاورزان هندی قرار است راه‌بندان سه‌ساعته‌ای را حول و حوش ظهر به وقت محلی، در سراسر کشور جز دهلی‌نو و برخی ایالت‌های مجاور  آن، اجرا کنند.

در حالی که اعتراضات با کشاورزان برنج و گندم از شمال هند و به طور خاص از ایالت پنجاب تحت سلطه مخالفان آغاز شد، حمایت سراسری از آن در حال افزایش است.

این موضوع همچنین توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده و افراد مشهوری نظیر "ریحانا"، خواننده پاپ و "گرتا تونبرگ"، فعال محیط‌زیست حمایت خود را از کشاورزان ابراز کرده‌اند. آمریکا نیز از هند خواسته مذاکرات با کشاورزان را از سر بگیرد.

دولت مودی چندین دور مذاکرات با نمایندگان کشاورزان انجام داده اما نتوانسته اختلافات آن‌ها را برطرف کند.

دولت می‌گوید اصلاحات سرمایه مورد نیاز بیشتری را به بخش کشاورزی خواهد آورد؛ بخشی که ۱۵ درصد اقتصاد ۲.۹ تریلیون دلاری هند و حدود نیمی از نیروی کار آن را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha