• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99111813251
  • منبع : نمایندگی گیلان

ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه از هویت های فرهنگی رشت

ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه از هویت های فرهنگی رشت

ایسنا/گیلان شهردار رشت گفت: ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه، به نوعی هویت این شهر است.

محمد احمدی امروز در مراسم افتتاح "نخستین پست موزه مدرسه کشور" با بیان اینکه حفظ بناهای تاریخی مرکز شهر بسیار با اهمیت است و باید برای آن تلاش کرد، گفت: امیدواریم در سایه تعاملات بسیار خوبی که در استان گیلان در حال شکل گرفتن است بتوانیم مشکلات مردم را به ویژه در شهر رشت با اولویت‌بندی که انجام گرفته حل و فصل کنیم.

وی ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه، را به نوعی هویت این شهر دانست و افزود: شهرداری در جهت زنده‌ نگهداشتن این هویت تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

احمدی تصریح کرد: همه شهروندان به این داشته‌ها افتخار می‌کنند و تمام هدف ما این است که بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و استانی برای نگهداری از این ساختمان‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی بناهای تاریخی مرکز شهر رشت یعنی ساختمان برج ساعت و ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی تبدیل به موزه می‌شوند.

شهردار رشت تصریح کرد: حفظ و حراست از بناهای تاریخی و ارج نهادن به میراث باقی مانده از گذشتگان و رفع مشکلات موجود در این بخش‌ها را از وظایف خود می دانیم و در همین راستا جهت ایجاد جاذبه‌های بیشتر برای جذب گردشگر و داشتن شهری توسعه‌یافته نیز تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا در پست موزه مدرسه کشور، گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه ای از پاکت های تمبر و نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات به نمایش گذاشته خواهد شد.

آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه های مختلف ارتباطات و رسانه از جمله ارتقای سواد رسانه ای و مهارتهای ارتباطی از برنامه هایی است که در این مجموعه انجام خواهد شد.

با افتتاح «پست موزه مدرسه» ها در کشور علاقه مندان به ویژه دانش آموزان با مراجعه و حضور در این مراکز، همزمان از یک موزه تخصصی ارتباطات بازدید می کنند و آثار قدیمی این حوزه را تماشا می کنند، از طرفی با فرایند پست و ارسال مراسلات آشنا می شوند و  از طرف دیگر در دوره ها و کلاس های دروس  ارتباطات شرکت کرده و آموزش می بینند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha