• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111813344
  • خبرنگار : 50165

پیش‌بینی افزایش مصرف گاز طی روزهای آتی در زنجان

پیش‌بینی افزایش مصرف گاز طی روزهای آتی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: با پیش‌بینی‌های کاهش دما، احتمال افزایش مصرف گاز وجود دارد.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شد و روز گذشته (جمعه ۱۷ بهمن‌ماه)، به دلیلی تعطیلی ادارات، دستگاه‌ها و اصناف مصرف کاهش یافته و به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسیده است که با پیش‌بینی‌های کاهش دما، احتمال افزایش مصرف گاز وجود دارد.

وی، توجه مردم را به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با تعیین بهره‌وری در برچسب انرژی نصب شده بر روی این وسایل جلب و بر لزوم اطمینان از کارکرد صحیح لوله و اتصالات گاز شهری تاکید کرد و گفت: شهروندان قبل از نصب بخاری با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند، به طوری ‌که از آویختن وزنه‌ای نسبتاً سنگین به داخل دودکش و هدایت آن از دهانه خروجی دودکش به طبقات پایینی، یکی از راه‌های پیشنهادی برای کسب اطمینان از باز بودن مسیر لوله است.

این مسئول با اشاره به شهرها و روستاهای تحت پوشش شبکه گاز، ادامه داد: خوشبختانه همه شهرها و روستاهای تحت پوشش شبکه گاز در استان زنجان خارج نشده و صنایع نیز در مدار هستند ولی طبق روال سالیانه نیروگاه سلطانیه از مدار خارج شده و از سوخت جایگزین استفاده می‌کند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد شهرک‌های صنعتی برخوردار از گاز ۱۱ مورد است که شامل شهرک صنعتی اشراق، نوآوران، هیدج، شریف، خدابنده، خرم‌دره، تخصصی روی، طارم، ماه‌نشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران است.

رابطی با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح از وسایل گرمایشی استاندارد، خاطرنشان کرد: استفاده نادرست از وسایل گرمازا و نیز استفاده از وسایل غیراستاندارد، باعث بروز مسمومیت با گاز منوکسید کربن می‌شود که خسارت جبران‌ناپذیر از دست دادن عزیزان را به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha